יום שישי, 14 במרץ 2008

קריסטודלפים




בנובמבר 2007 קיבלתי טלפון מדורון קליין השליח הקודם. "ייתקשר אליך מישהו מהקהילה הנוצרית בדרבן. הם רוצים שתספר על ישראל. מתאים לך?" מתאים. לא כל כך ברור למה והאם זה חלק מהשליחת שלי אבל קצת הסברה גם למי שלא בדיוק עולה לישראל, יחסי ציבור לישראל.
שבועיים אחר כך מתקשר כרמן. מזמין לערב ישראל של קהילת הקריסטודלפים בדרבן. נשלם את ההוצאות הוא אומר. אשמח – כך אני. נובמבר 2007.
ינואר ואחרי שחזרתי מתוכנית ישראל אנקוונטר, טלפון נוסף- לוודא. ציינתי שלא שכחתי. הביקור ביומן.
התפנה קצת זמן ובדיקה קצרה בגוגל על הקרסיטודלפים מעלה שזו קהילה שנוצרה במאה ה- 18. האידיאולוגיה מבוססת על האמונה שחזרת עם ישראל לארצו והקמת בית המקדש השלישי יביא את המשיח. ישו... לגרסתם. למעשה הם מטיפים לעלייה... נו, יש שפה משותפת וכבר ברור לי על מה אני הולך לדבר איתם.
טיסה לדרבן ונסיעה ליישבו הסמוך לדרבן. הסביבה מלאה בשלטים המצביעים על מקור התושבים, אירופה: גרמניה, אנגליה כאלה. הגעתי למרכז הקהילתי (ותודה לאל על המצאת ה- GPS ).
דגלי ישראל בכל מקום ובכניסה. יום ישראל לקהילה. נכנסתי לאולם: שולחנות עגולים ערוכים לכמאה וחמישים איש. מכוסים במפות, דגלי ישראל, פוסטרים על ישראל ו- 2 מרצים אורחים שהשולחן שלהם על הבמה. אני אחד מהם והשני הוא אחד מראשי התנועה שהגיע מקנדה במיוחד לאירוע.
הפותח היה כמובן האורח מהתנועה שבלהט רב הביא פסוקים ואסמכתאות מהתנ"ך ומהברית החדשה על הגעת המשיח לאחר הקמת הבית השלישי ולאח חזרת עם ישראל לארצו. כאסמכתא הוא הביא צילומים שלנוער בישראל הרוקד ברחובות ירושלים בראשי חודש, חגים ומועדים.
עליתי והצגתי להם סרטון על משה רבינו התועה במדבר ואחריו כל העם ומוצא GPS המצביא לו על הדרך לישראל. הקהל פורץ בצחוק... הם איתי. מכאן המשכתי להציג את הסוכנוות היהודית ותפקידי כשליח עלייה. הקהל הופתע. החיבור והאינטרס המשותף הובנו מייד. המשכתי עם 10 הסיבות למה אני אוהב את ישראל (והפעם תודה לפייס בוק...) ואחרי כ- 30 דקות סיימתי.
הקהל היה מגוון: לבנים (בעיקר), שחורים (מעט), הודים (מעט). מסתבר שהקריסטודלפים הזמינו את שכניהם לערב ישראל וכך יצא שהיו במקום גם חברים שלא מהקהילה.
המנחה הרבה לדבר על ישראל והקשר שלו עם ישראל, מדינת ישראל להגעת המשיח. האמת חשתי גאווה גדולה. תחושתי הייתה שהגישה שלהם מגיעה ממקום נקי, זך, טהור ומאמין. אהבה אמיתית לישראל ולעם ישראל. הערב היה קסום- אווירה נהדרת ואפילו האוכל היה כשר ויהודי מאוד...
לקראת סוף הערב קם כרמן ואחרי התודות המתבקשות ביקש שכל אחד ירים תרומה אישית לסוכנות היהודית- מרכז ישראל. הופתעתי, לכך לא ציפיתי.
הערב הסתיים וחזרתי לבית של בועז- השליח בדרבן. למחרת חזרה ליוהנסבורג ולמשפחה.
שבוע אחר כך עוד טלפון מכרמן החביב: " אספנו 10,000 ראנד ורוצים לתרום. מהם פרטי חשבון הבנק שלכם?" עוד הפתעה משמחת.
לחוויה המרגשת אצל הנוצרים אוהבי ישראל אלה התווספה תוספת חביבה בדמות תרומה לפעילות.
כיף.


Ofer Dahan
World Zionist Organization
Jewish Agency for Israel
Director of Israel Centre
E mail: ofer@beyachad.co.za offerd@jafi.org
Personals:
http://picasaweb.google.com/oferdahan
http://oferdahan.spaces.live.com/

אין תגובות: