יום שבת, 26 באפריל 2008

יום הולדת לנעמה בדראקנסברג

הדראקנסברג, הם הרי הדראקון בדרום אפריקה. שרשרת הרים נישאים הנמתחת לאורך כ- 250 ק"מ ומהווה בחלקה את הגבול בין דרא"פ ללוסוטו. הדראקנסברג הוגדרו כאחד מאתרי הטבע היפים בעולם לשימור וכך אכן קורה. הדרום אפריקאים אינם בונים ואינם מאפשרים לאף אחד לגור בתוך ההרים. כל המלונות, ימרים, בתים, חוות וכ"ו- נושקים למרגלות ההרים.
הדראקנסברג הוא גם המקום האהוב על נעמה בדרום אפריקה וכיוון שכך החלטנו לחגוג לנעמה יום הולדת במקום שהיא הכי אוהבת.
כבר בביקור הקודם בדראקנסברג, הביקור של נעמה עם מירי, היא מצאה בתי נופש למרגלות החלק המרכזי של הדראקנסברג השייכים לזוג פנסיונרים לא מבוגרים אשר לקחו את כספי הפרישה שלהם מיוהנסבורג והלכו לממש את החלום שלהם לגור מול הנוף הקסום הזה. הזוג, פרופסור לתיאולוגיה ותקציבאית של בנק גדול בדרא"פ, התאהבו בנעמה (זה באמת לא קשה מידי... ) וכאשר בישרנו שאנו מגיעים לחגוג את יום ההולדת שלה בדראקנסברג ולהתארח אצלם- השמחה הייתה גדולה!.
הנסיעה לדראקנסברג לא קצרה, 4-5 שעות ואנחנו כבר מורגלים (כמעט) בנסיעות ארוכות מאוד. הדרך יפה, הכבישים נוחים. עוצרים בדרך, נהנים מהנוף, מהאנשים.
נסיעה בתוך הדראקנסברג מביאה אותנו לאיזור שנראה כאילו נלקח מציור: גבעות ירוקות מחולקות על ידי חקלאים מקומיים, נחל, פרות, כבשים ובראש הגבעה 3 בתים יפים וחדשים- הצימרים שלנו...
הגענו והתקבלנו בסבר פנים יפות. חדר הפתוח לנוף המשגע ולהרים הירוקים והכל כך יפים מולנו. מה צריך יותר?
את הערב הראשון בילינו עם הזוג המארח, זוג חברים חוואים שכנים ואורחת נוספת בצימרים. לצד הצימרים בנה הזוג המארח בריכה (ככה זה כאן, בכל מקום יש בריכה... אף אחד לא שוחה בה אבל היא שם) ופרגולה סגורה. בקבוק יין ומסתבר שיש מנהג קבוע במקום- פעם פעמיים בשבוע הזוג הנחמד מקיים ערב ריקודים סלוניים. הערב היה אחד מהם... שיחה לתוך הלילה והחבורה מפעילה טיים עם מוסיקה רומנטית ומתחילים לחולל. הזוג המארח ממש מפליא לרקוד ואנחנו נהנים להסתכל.
זוג החוואים שבא התגלה כזוג מאוד חברותי וחביב, אפריקנרים מקומיים. בתום הערב הם הזמינו אותנו לבוא אליהם למחרת.
למחרת קמתי בחמש בבוקר רק כדי להסתכל על הזריחה המשגעת מעל הדראקנסברג. את ראשי אחד ההרים כיסו עננים קלים, קרני השמש הראשונות נגעו בחלק מהשדות והמראה- עוצר נשימה. צילמתי, אבל איפה היופי המקיף אותך ב- 360 מעלות לעומת המצלמה התופסת חלק קטן וזווית מסוימת בלבד... עוול לנוף. בכל זאת צילמתי, שיהיה לזכור. נעמה הצטרפה וישבנו בשקט למול ההוד וההדר הנחשף לשמש העולה, מתפעלים מכל רגע שהנוף משתנה בו. יום הולדת שווה.
שעתיים אחר-כך אנו מוזמנים לארוחת בוקר מפנקת מול הנוף המשגע. עוד תענוג קטן-גדול.
יצאנו לטיול ברכב בסביבה, הגענו ממש למרגלות ההרים, ביקרנו בסדנת אומנות קרמיקה מדהימה והחלטנו לבקר את זוג החוואים מאתמול בערב. השניים חיים בסגנון שונה ממה שמוכר לנו ביוהנסבורג, שטחים עצומים, ללא גדרות, עצים בלי סוף ותחושת חופש ובטחון. ישבנו איתם ועם ביתם בצל העצים לשיחה קולחת ואחרי כשעה וחצי המשכנו. נפתח לנו צוהר נוסף לסגנון חיים דרום אפריקה האפריקנרית- חקלאית. נסיעה קצרה משם (הכל דרכי עפר) ומגיעים לצומת. לצד הדרך, ילד כושי שכאשר רואה אותנו מתחיל לרקוד במרץ. עצרנו כדי לתת לו קצת כסף וסוכריות שהיו לנו ברכב. מתוך השיחים הופיעו לפתע 3 ילדים קטנים ממנו (בני 3-5), עירומים. 10 דקות אחרי הפגישה עם אפריקה האפריקנרית נפגשנו עם אפריקה השחורה החיה בעוני.
חזרנו לצימר שלנו למנוחת אחה"צ ועם ערב יצאנו לארוחה במלון מפואר "דראקנסברג סאן הוטל" , ארוחת אכול כפי יכולתך. הזמנו את הזוג המארח הנחמד ועברנו ערב נעים וטעים.
עוד בוקר מדהים קיבל את פנינו למחרת היום והבוקר עבר בנעימים עם ארוחת הבוקר המפורסמת.
פרידה מהמארחים והפתעה- הם, כמתנת יום הולדת לא הסכימו לתשלום עבור שלושת הימים שהיינו שם!
טיול קצר בסביבה סיכם יום הולדת מדהימה לאשה מדהימה.