יום ראשון, 28 באוקטובר 2007

יצחק רבין- 12 שנה


12 שנה להירצחו של יצחק רבין. הקהילה בדרום אפריקה כמו גם מדינת ישראל כולה מציינים את האירוע הטראומטי בהיסטוריה של המדינה בטקסים. במסגרת האחריות על קיום הטקס, לוקחות תנועות הנוער את ההובלה על ארגון הטקס עם מעורבות של הפדרציה הציונית הדרום אפריקאית וכמובן מרכז ישראל האחראי על ארגון תנועות הנוער במועצות לאומיות ומקומיות (יוהנסבורג, קייפטאון). בתחילת השנה דחפתי להקמת מועצת הנוער המקומית- ליוהנסבורג וכן הלאומית למרות שהתחושה הייתה שזה לא בדיוק מעניין מישהו. החשיבות שראיתי בהמשך קיומו של גוף זה היה בהידברות בין התנועות, בסובלנות וכמובן בטיפוח המנהיגות למעורבות חברתית וקהילתית. המועצות במתכונתן היו קיימות גם בעבר אך התחושה והרושם שקיבלתי היו שהן חסרות מוטיבציה למעורבות עדיפות להתכנס בעניני התנועה בלבד. במהלך השנה הרמנו מספר פרויקטים שהיוו מכנה משותף כמו עצומה למען החיילים החטופים וכמובן לקיחת אחריות על טקסים קהילתיים. טס רבין היה אחד הנושאים אותו מועצת תנועות הנוער הייתה אמורה לנהל.
בשל מאבקים פוליטיים פנימיים הפדרציה לא גילתה מעורבות וחששתי כי האירוע ייעלם. לחצנו ונפגשנו- נציגי תנועות הנוער: הבונים, בית"ר, בני עקיבא ונציגי הסטודנטים (נצ"ר לא השתתפו אחר ומאז שהשליחה סיימה שליחותה ואין תחליף- לא הייתה להם נציגות ביוהנסבורג), נציגת הפדרציה ואנוכי. ההחלטה הייתה כי המסר יהיה מסר של סובלנות ואחווה. מרכז ישראל תיאם את כל התיאומים הארגוניים: מקום, הגברה, כסאות, אורחי כבוד וכ"ו. בנינו תוכנית הכוללת קטעי שירה והקראה וכן ווידאנו מוזמני כבוד- הרב הראשי לדרא"פ, יו"ר הפדרציה,שגריר ישראל בדרא"פ, וכמובן ראשי הפדרציה, ראשי תנועות הנוער ונציגויות של בוגרי תנועות הנוער.
הכנתי מצגת על חיו ופועלו של יצחק רביםושילבנו בה תרגום לאנגלית של שיר לשלום אותו הקריאה תוך כדי המצגת, נציגת הסטודנטים. הקראה מאחר ובדרא"פ, בנוכחות הרב הראשי, לא יכולה בחורה/אישה לשיר.
הטקס היה בנוכחות בינונית, כ- 80- 100 איש מהקהילה הגיעו. מספר דומה לזה של שנה שעברה. קצת התאכזבתי אך ההצלחה הייתה גם בטקס שהיה מכובד מאוד וכיבד את יצחק רבין על פועלו וכן בתהליך של בניית והובלת הטקס עם בני הנוער ונציגי תנועות הנוער. רגישות מיוחדת גיו המשתתפים מבני עקיבא שחשו כאילו חלק מהנואמים הפנו אצבע מאשימה לקהילה הדתית על הרצח. ציינתי בפניהם כי לפעמים הדברים הם כפי שהאוזן שומעת ולאו דווקא כפי שהפה השמיע.
תמונות מהאירוע תמצאו ב- Rabin Memorial הן באתר התמונות שלי בגוגל www.picasaweb.google.co/oferdahan או באתר כאן בצד התמונות, תהנו.

Ofer Dahan
World Zionist Organization
Jewish Agency for Israel
Director of Israel Centre
E mail: ofer@beyachad.co.za offerd@jafi.org
Personals:
http://picasaweb.google.com/oferdahan
http://oferdahan.spaces.live.com/

אין תגובות: