יום שני, 1 באוקטובר 2007

יומן מסע- היום הרביעי: המידלנדס


השכמנו יצאנו לארוחת בוקר במידלנד. גיאוגרפית מדובר באיזור הררי מתון מכוסה כולו משטחים ירוקים עצומים עד קצההעין. ללא סלע אחד. רק גבעות ירוקות בלי סוף. פרות במרעה העצום. סוסים. אגמים קטנים וחוות מבודדות. לב האיזור הוא חות המפרנסות את עצמן באמצעות שיווק מרכולתן לתיירים. ויש כאן הרבה, מה הרבה, המון: אומנות מכל הסוגים, גבינות, יין, רכיבה על סוסים. מגוון עצום של בילויים. מאות חוות כאלה. בחרנו ל מפת מידע את אלה שעניינו אותנו ויצאנו לדרך. עצרנו לארוחת בוקר כפרית במקום שנקרא באופן מקורי מאוד "הצומת" והוא ממוקם בצומת... למקום נהרו רוכבי אופנועים של שבת, תופעה מוכרת בדרא"פ. אלה (כמוני) שבצעירותם חלמו על רכיבה על אופנוע מהיר אך לא יכלו להרשות לעצמם- כלים יקרים מאוד, הגיעו לגיל שהאופנוע הוא לא העיקר אלה הבילוי. אז קונים, עובדים במשך השבוטע ובסוף שבוע עולים על האופנוע, מצטרפים לחבר או שניים ויוצאים לטיול. מגיעים למקומות כמו ה"צומת" לקפה וארוחת בוקר וממשיכים עד הערב. בערב חוזרים הביתה ומאחסנים את האופנוע עד הפעם הבאה. רכב פנאי ולא כלי רכב ליום יום. מיצוי של תענוג ולא רכיבת חובה.
כ- 15 רוכבים כאלה הגיעו טיפין טיפין באופנועים בוהקים ונוצצים שלא ראו אור יום ושמש כל השבוע... ואני, אני מקנא. מודה. היה לי אופנוע בארץ ועשיתי טעות ומכרתי לקראת הנסיעה לדרא"פ.
המשכנו מה"צומ" לחוות גבינות בעלת השם "מראקש" – מרוקו. מעניין. נכנסנו ונפגשנו עם מוכר חביב מאוד ששמח להסביר להדגים ולתת לנו לטעום כמעט מכל גבינה במקום. הכל גבינות עיזים. מסתבר שהבלים המקורי היה ישראלי שמכר את העסק לאדם מקומי אשר שימר את השם המקורי ואת תעשיית הגינה המעולה במקום. המשכנו לחווה שבעלת הבית במקום עוסקת בייצור של כל מה שקשור לגמדים ופיות: " the hobbit's hut". חוויה לכל נערה ואישה. עיצוב המקום, המוצרים. הכל בסימן פיות, קסום. המשכנו לחנות נוספת של כל בו, לא התרשמות גדול ומשם למרכז היושב על אגם ובו רכיבה על סוסים. יונן ויואב עלו על סוס ורכבו להנאתם לקול ביקורת נוקבת וכועסת של הדס שטענה שזוהי התעללות בסוס ו"מה היית אתה מרגיש אם הייתי רוכבת על הגב שלך מושכת לך ברתמה שננעצת לך בין השיניים ובועטת לך בבטן שתזוז?" , לך תתווכח.
משם נסענו לסופרמרקט היחיד באיזור, הצטיידנו במוצתרים ומשם ללודג'. הדס הכינה ספגטי ברוטב עגבניות. נעמה, תפו"א ופטריות ברוטב, גבינות מדהימות, לחמים, סלט בריאות ואווירה- סוף הדרך. ארוחה ושיחה ונגמר הערב.
הילדים בהתארגנות. אני כאן כותב את סיכום היום ונעמה מכינה לעצמה את ה- IPOD עם כל השירים וההרצאות שהיא אוהבת.
מחר: עוד קצת מהאיזור הנפלא הזה- המידלנד וממשיכים לדרבן.

Ofer Dahan
World Zionist Organization
Jewish Agency for Israel
Director of Israel Centre
E mail: ofer@beyachad.co.za offerd@jafi.org
Personals:
http://picasaweb.google.com/oferdahan
http://oferdahan.spaces.live.com/

אין תגובות: