יום שבת, 6 באוקטובר 2007

ביקור הרדלים

את יאיר אתם מכירים כבר מהסקירה על אירועי העלייה ליום העצמאות. הגיע לדרא"פ כראש חטיבת עלייה ואיתו הבאתי את היועצים השונים. המון אירועים בזמן קצר: אירועים קהילתיים, ביקור משלחת הצופים ןיועצי העלייה.
האירועים היו מוצלחים, יאיר היה ממש חולה עם הגעתו לכאן והבריא תוך כדי והתאהב בדרא"פ (נו, לא קשה במיוחד). כבר ביום האחרון דיברנו על הגעתו עם המשפחה לטיול בדרא"פ. חשבתי ששכח אבל לא.
רקע קצר: חוץ מהעבודה המשותפת בעלייה, את יאיר אני מכיר מתקופת התיכון: לא היינו באותו תיכון אך היינו ביחד בתנועת הנוער. שבט "חירם" נהריה (כמובן!). זכרתי אותו היטב וגם הוא אותי. וככה יצא שעכשיו הצטלבו דרכנו שנית. החיים.
לחזור לביקור- יאיר לא ויתר, יצר קשר ואחרי זמן קצר שלחתי לו הצעה לתוכנית טיול מקיפה בכל האיזורים המומלצים על פי ניסיוננו. את התוכנית שיפר אורי ברנר , קצת הערות שלי, פיין טיונינג וקדימה, הזמנות: כרטיסי טיסה, רכב, מקומות לינה.
ארגנתי למשפחת רדל א כל האתרים על ג'יפה – ה GPS שלנו וחיכינו להגעתם.
חיכינו בשדה התעופה, קיבלנו את פניהם במאור פנים ומשם להשכרת הרכב. חיברנו את ג'יפה ואבוי! המטען נשבר... מה עכשיו איך מגיעים ממקום למקום? כבר מאוחר ועוד מעט נכנס כיפור. הובלתי אותם לבית המלון ולמלרוז ארץ' לארוחה מפסקת. קבענו להיפגש אחרי ום כיפור לארוחת בוקר ועד אז דאגתי למטען חילופי. לג'יפה.
בבוקר יום ראשון הזמנו את הרדלים לארוחת בוקר במהלכה הכרנו את אורית. פסיכולוגית לבני נוער העוסקת בתחום במסגרת עיריית רמת גן, בית ספר וכן בקליניקה פרטית. מאוד חמה, פתוחה ומבינה (גם את הדסי שלנו).
באותו ערב יצאנו למויו – חוויה אפריקאית קולינרית שהרבינו להינות ממנה: ארוחה עם חוויה כוללת של קעקועים, ציורי פנים, שטיפת ידיים במי ורדים , מוסיקה בקיצור- מה לא?
כאן התגלה שלא רק לנו יש ילדה עם בעיות בררנות באוכל, גם הרדלים בעניין. בנם רועי לא אוכל כלום. יושב במסעדה אפריקאית ם כל טוב הארץ ו... "יש שניצל?". נו. מסתבר שאורית מכירה את הסחורה ודאגה להביא מטעני מזון. אגב, בפרידה הסתבר שהביאה חבילות שלמות של ... שוגי!
הרדלים עזבו אותנו ביום שני לכיווון מפומלנגה- החלון של אלוהים ןאנו יצאנו לדראקנסברג. שמרנו על קשר טלפוני- לראות שהכל בסדר והם מסתדרים. הסתדרו נהדר.
נפגשנו שוב היום עם הגעתם ליוהנסבורג לטוס חזרה לארץ. בדלפק של חברת התעופה טענו בפניהם שהסוכן שלהם ביטל את הטיסה. כמובן שאלה שטויות אבל התוצאה שהוצגה בפניהם הייתה שאין להם טיסה... התקשרתי לבעלת סוכנות נסיעות שאני מכיר והסתבר שהם היו בעודף הזמנות ולכן "הזיזו" מספר נוסעים לטיסות הבאות. טלפון מבעלת סוכנות הנסיעות למנכ"ל אתיופיין איירליינס סידר את הדברים עם הבטחה שעם נחיתתם באדיס אבבא יהיה להם מקום על הטיסה לארץ. נקווה...
בכל מקרה נהיננו ממשפחת רדל על ילדיהם החביבים ומנומסים.
Ofer Dahan
World Zionist Organization
Jewish Agency for Israel
Director of Israel Centre
E mail: ofer@beyachad.co.za offerd@jafi.org
Personals:
http://picasaweb.google.com/oferdahan
http://oferdahan.spaces.live.com/

אין תגובות: