יום שני, 1 באוקטובר 2007

מקרוב ומרחוק

שליחות. במסגרת זו אנו מוזמנים די הרבה למשפחות ואנשים מהקהילה. קיבלנו הזמנה מהרב דויד חסדן. ראש תורה אקדמי- קמפוס של בתי ספר יסודי,חטיבת ביניים ותיכון של חב"ד ביוהנסבורג.
הרב חסדן הוא גם הרב של בית הכנסת הגדול (תרגום חופשי). איש חם, חייכן וחכם מעין כמוהו.
את ההזמנה קיבלנו דווקא מאישתו העובדת ב"ביחד" כמתכנתת (רבנית ומתכנתת- אשת אשכולות).
יום שישי, מתלבשים חגיגי ויוצאים לדרך. הצטרפנו לתפילת שישי בבית הכנסת הידוע- great park synagogue של הרב חסדן. משם בהליכה רגלית לא קצרה לביתו. שולחן הארוחה היה ערוך לעילא ולעילא. חגיגי מאוד. ניכר כי השבת חשובה מאוד למשפחה וכי יש שמחה לקראתה. בנוסף אלינו הוזמנו אנשים רבים נוספים. אווירה מיוחדת- חמה ומקבלת.
קבלת שבת. תפילה, שירה והמון סמול טוק. הרב מספר סיפורי שליחות שלו מחב"ד ואני משליחותי מדרא"פ.
נעמה קמה לרגע ועברה דרך הפרוזדור, חזרה מזועזעת וביקשה שאגש לפרוזדור. לא ציינה למה אך ביקשה שאביט בתמונה התלויה שם. ניגשתי. נשארתי נטוע במקומי. לא האמנתי למראה עיניי. על הקיר היתה תלויה תמונתו של אדם מבוגר, מזוקן הדומה כשתי טיפות מים לאביה המנוח של נעמה- צבי (למעט הזקן). אשתו של הרב –פיגה הגיעה ושאלה לפשר התימהון שאחז בי, נעמה הצטרפה ושנינו ציינו את הדימיון המהמם של האיש בתמונה לאביה המנוח של נעמה. התברר כי הוא אביו של הרב חסדן. נעמה שמותו של אביה טרם הגליד, הזילה דמעות ובקושי יכלה להשתלט על עצמה. בירור עם הרבנית פייגה העלה כי האב הוא במקור מרוסיה ואילו אביה של נעמה במקור מרומניה. אין קשר.
הערב הסתיים לאחר מספר שעות ובאווירה מדהימה. חזרנו כל אחד לביתו. נעמה יצרה קשר עם הגר- אימה וסיפרה לה את הסיפור. להפתעתה הרבה הסתבר לנעמה מאימה כי משפחתו של האב היא בכלל מ... רוסיה ולא מרומניה כפי שידעה כל החייה!
האם לאור הדימיון המדהים בתווי הפנים ייתכן שיש קשר משפחתי? העניין עוד בבירור אך כל ישראל אחים... בכך אין לנו ספק!

Ofer Dahan
World Zionist Organization
Jewish Agency for Israel
Director of Israel Centre
E mail: ofer@beyachad.co.za offerd@jafi.org
Personals:
http://picasaweb.google.com/oferdahan
http://oferdahan.spaces.live.com/

אין תגובות: