יום שבת, 26 באפריל 2008

סמינר שליחים ויום הולדת- מרץ 2008


מי יכול לומר משפט כמו: " איפה פיגועי האיכות של פעם?" ומתי?
כותרת הבלוג הזה מעידה על האירוע, סמינר שליחים דרום אפריקה. התיזמון של המשפט- הרצאת הביטחון של הקב"ט שלנו- גלעד תורג'מן. זהו קיבלתם מי אמר ומתי. הסיטואציה אבסורדית משהו.. בכלל סמינר השליחים (שלי כבר הרביעי) היה משהו מיוחד. משלחת כמעט חדשה לגמרי למעט משה ובוקי ואני. כל השליחים- חדשים.
תמיד יש את הדילמה מתי לעשות סמינר שליחים. עשית באוקטובר- נובמבר, זה כבר סמינר שבו כל השליחים על סף סיום השליחות ומה? לבנות תוכנית עבודה שתחייב את השליחים הבאים? עשית סמינר במרץ- השליחים רק הגיעו לשליחות, לא תמיד יודעים על מה מדובר ומה אפשר לעשות במסגרות אליהם נשלחו.
החלטנו שעושים 2 סמינרים בשנה, האחד במרץ המוקדש לחינוך ומתקיים בקייפטאון והשני ממוקד עלייה ומתקיים ביוהנסבורג.
החלוקה בין משה וביני הייתה שהסמינר שמתקיים בקייפטאון מאורגן שם על ידו והמשלחת וזה המתקיים ביוהנסבורג מאורגן על ידי ועל ידי המשלחת כאן.
עכשיו אנחנו בקייפטאון.
הסמינר שאורגן להפליא על ידי משה, נועה, חגית ועומר כלל לצד כניסה לעולם החינוך היהודי הפורמלי והבילתי פורמלי, רגעים מרגשים ומיוחדים ואף ביזאריים משהו.
- תפילת ערבית בגנים הלאומים קירסטנבוש בקייפטאון, עשינו שם את פעילות ההיכרות ואח"כ חגגנו לי יום הולדת (הפתעה...). בזמן זה נכנסו אלפי אנשים לקונצרט בגנים. פעילות ההיכרות הסתיימה ואלפי אנשים החלו לזרום החוצה, דרכנו. מה לעשות ובדיוק הזמן לתפילת ערבית? מתפללים... אלפי אנשים עוברים על פנינו באחד הנופים היפים בעולם ואנחנו בתפילת ערבית. סוריאליסטי.
- -פעילות לימוד בחברותא נבחרה להתקיים בחוף מהמם בשם לנדנדנו (שם סקוטי בכלל). נוסעים לאורך קוו החוף המהם. מגיעים, מחנים ויורדים לחוף. מבעד ליער מתגלה חוף לבן מצולק בבולדרים ענקיים וכמה משפחות בודדות המבלות על החוף. שיירת שליחי הסמינר נעצרת לפתע. מה קורה? אני שואל. מסתבר שיש בעיה... על החוף במרחק מאות מטרים משתזפות מספר בחורות/אמהות עם בגד ים. ערן טוען שאסור לרדת לחוף זה. דיון קצר בין הרבנים (והיו איתנו 4! ) והוחלט שניתן לעבור בקצה החוף למקום מבודד. עוברים. התמקמנו בחוף בצל העצים. הרב אורדמן, ראש הישיבה מוביל את הכוח ומדבר ומסביר תוך כדי הליכה. בשלב מסויים הוא מסתובב וההפתעה מוחלטת: במקום כל השליחים, הולכות אחריו 2 בנות דרא"פ צעירות בביקיני מינימלי. אשר יגורנו בא. ערן פותח שוב בטיעון שאסור להיכנס לחוף הזה. בינתיים הילדים של הרב אלימה מורידים נעליים ורצים למים. הרב בעקבותם. הוא חזר כעבור מספר דקות. לכל כוחותינו שלום. ערן טוען בלהט ש"גם עם עוצמים עיניים ועוברים בפח זבל אי אפשר להימנע מהריח" . טיעונו לא התקבל והלימוד בחברותא התקיים בהצלחה רבה.
- היו גם רגעים מרגשים אחרים: נועה שהתנשקה עם כלב ים (איחחחסססס... ), ערן שנתן הרצאה מאלפת על אנטישמיות, משלחת שהלכה להחליק על הקרח וכמעט השאירה שם ידיים ורגליים שלא לדבר על שלל נפילות, התחלקויות ושאר מריעין בישין...היה סמינר מדהים, מגבש, מרגש ומלא בידע, והעשרה. אחד ההישגים הגדולים של הסמינר היה ההתגייסות של הרב אורדמן, הרב לוויטץ והבחורים להיות חלק מהמשלחת! גילינו גם את היכולות של עומר , היצירתיות של נועה ודורון (קליפ סיכום סמינר מדהים) , הרצינות של חגית, הקלילות של הרב דוד אלימה, הרצון למעורבות של אלי רומנו, העומק של מכאל, הממוקדות של בוקי, ההשקעה הבילתי נגמרת של טליה, ההפתעה בדמותו של הרב הילל לב ציון מפורט אליזבט והמעורבות של עליזה. אחלה משלחת. אחלה סמינר!

Ofer Dahan
World Zionist Organization
Jewish Agency for Israel
Director of Israel Centre
E mail: ofer@beyachad.co.za offerd@jafi.org
Personals:
http://picasaweb.google.com/oferdahan
http://oferdahan.spaces.live.com/

אין תגובות: