יום שבת, 26 באפריל 2008

בית על הנהר

בית על הנהר נשמע כמו שם של שיר ישן של להקה בשם סטיקס (מקלות). לא מדובר בזה ואפילו לא במשהו דומה.
החלטנו על חופשה משפחתית רגועה של יומיים. שמעתי מחבר על נהר הואאל, כשעה מיוהנסבורג. נראה לי מוזר אך מסקרן. שיטוט קצר באינטרנט ומצאנו את הספקים של בתצי נהרות.
האתר מספר ששוכרים מעין יאכטת נהרות המצוידת בכל טוב וכל מה שצריך זה להביא את האוכל.
עשינו בוקינג, התארגנו ויתאנו לדרך. אכן שעה נסיעה ואנו באחוזה פרטית. עוד כמה דקות והגענו לנהר ולמזח. 5 בתי נהרות קשורים בשורה.
בעלת הבית עושה לנו סיור ומתגלה עולם חדש: חדר שינה מפנק, מטבחון, פינת אוכל, שירותים ומקלחת (נו- לא משהו), מערכת סטריאו, סיפון אחורי עם מקום לארוחות בוקר ומנגל, סיפון עליון לשיזוף וכל זה זז עם מנוע קטן אך מספיק! לא צריך רשיון.
ההתרגשות גדולה ואנו יוצאים לדרך. לקח כמה דקות עד שהבנים לוקחים פיקוד בהתרגשות רבה על ההגה, נעמה ואני עולים לסיפון העליון ואנחנו בעננים מרוב אושר.
יצאנו להפלגה במעלה הנהר. האוניה הקטנה שלנו מצוידת במפות, תצא"ות והמלצות לעצירות בדרך. האמת, איפה אפשר להתברבר? מעלה הנהר ומורד הנהר, בצדדים חוף... הנהר עצום. רחב. לאורכו בתי מיליונרים מדהימים. אחוזות ממש. לכל אחד סירה, אופנועי ים וכ"ו החונים ממש על הגדה. משטחי דשא עצומים.
אנחנו מפליגים לאיתנו, שלמה ארצי או לחילופין ארקדי דוכין ברמקולים, שלווה מדהימה מסביב. לאט לאט הנוטף מתחלף ואנו מתקרבים לאיזורים ללא בתים. לקחנו את אחד מההסתעפויות של הנהר ושטנו בתוך טבע אפריקאי מהמם. ציפורים בכמויות ומגוון עצום, צמחיה יפהפיה, דגים שמקפצים מסביבנו, יונן ויואב מתרגשים עם חכות ומנסים לדוג. חוויה מדהימה.
שקיעה מתקרבת ואיזו שקיעה! הצבעים חזקים, הנוף משתךב באופן מהמהם ויונתן הגדיר את מה שראינו שם כ"שומר מסך בווינדוז" ...
על פי הנחיות בעלי הסירה,השלכנו עודן ללילה הראשון שלנו באמצע הנהר.
מסתבר שחנינו במקום לא משהו- על החוף היה פאב/מועדון ועש שעה מאוד מאוחרת לא הפסיקה המוסיקה והרעש. לפחות לא הרגשנו לבד...
בוקר בא ואנו מתארגנים לארוחה טובה שנעמה ארגנה. דיון קצר והחלטנו להתקשר לבעלי הבית ולקחת את הסירה ליום נוסף! פשוט הכיף לא יכול להיגמר כל כך מהר.
המשכנו במעלה הנהר והגענו לקזינו... קזינו עם פארק מים בתוכו. חנינו את הסירה-בית. נעלנו הכל והופ אנו בקזינו. הילדים רתים לפארק המים ונעמה ואני בשוק המזכרות הצמוד. 3 שעות ואנו שוב על הנהר. מפליגים, מוסיקה, שמש, מים ושמיים. יואב מנגן בגיטרה- כיף!!!
הגענו לחוף וראינו הרבה חושי מגבעות. ילדים יהודיים. שאלה , שניים העלו שלאחד הילדים יש בר מצווה וההורים שכרו את המלון לחוף הנהר, הזמינו את כל החברים ומקיימים במקום את חגיגת בר המצווה.
עוד ראינו שיש במקום סקי, סירות מהירות להשכרה ואבובים נגררים. יואב ויונתן ביקשו כל כך יפה שלא יכולנו לסרב... סירה מהירה סחבה אותם על הנהר במהירויות והשניים צורחים מהנאה!
חזרנו לבית-סירה שלנו ללילה נוסף והפעם בחרנו מקום שקט... העוגן הושלך ויאללה מכינים מנגל. נעמה טיבלה עופות, סלטים, צלחות, מטבלים ושתייה והכל על הסיפון האחורי הקטן. איזו ארוחת מלכים מדהימה.
עוד כמה שירים והולכים לישון. הפעם שקט מסביב. באמצע הלילה שמעתי את הסירה מתנדנדת כמעא. יצאתי מהמיטה החמה והחדר המפנק כדי לגלות שאנו נסחפים!!! בדיקה מהירה מגלה שהעוגן לא מגיע לקרקעית. הערתי את כולם על מנת שלא יחששו. התנעתי המנוע והתקרבתי לחוף. מצאתי מעגן של בית הנמצא בבניה וחנינו במעגן של הבית הפרטי.
הבוקר הביא ואתנו להסתכל מסביב ולגלות מגוון חיות מסביבנו: פרות, עיזים, ברווזים (המון) ציפורים, אנפות ומה לא, ממש גן חיות..
שוב ארוחת בוקר וכבר יש הרגשה של סיום ההרפתקאה במעלה הנהר המדהימה שלנו.
יצאנו לדרך, חוקרים את הגדות והנוף מסביבנו, הפעם במורד הנהר. עוד 3-4 שעות הפלגה רגועה והגענו חזרה למעגן בית הסירות. כל המשפחה הגדירה את החוויה כאחת החוויות היפות ביותר שחווינו בדרום אפריקה.