יום שבת, 2 באוגוסט 2008

ערב פרידה מטיסת העולים

לפני מספר חודשים וקצת אחרי העלייה אקספו על מאות האנשים שהגיעו סיכמתי ואמרתי שבתום שנתיים שליחות, אני יכול לומר בלב שלם שהשליחות היא אחת מהחוויות הממלאות ומהספקות ביותר שהיו בחיי.
ההתרגשות, האקשן, ההתרחשות, הקשר הבילתי אמצעי עם הקהילה, המגוון העצום של הפעילות, האינטנסיביות, החום והאהבה העצומים שאני מקבל מהקהילה, הציונות ואהבת ישראל הבילתי אמצעית, בילתי מתפשרת ובלי סימני השאלה והציניות עשו שנתיים אלה לשנתיים המשמעותיות בחיי.

אמש התקיים ערב הפרישה מעולי טיסת העולים הראשונה מדרא"פ. אין מילים לתאר את החגיגיות, ההתרגשות, הדמעות (אושר, אושר... ) והמכובדות של האירוע.
ההכנות היו בילתי נגמרות. האולם היה חגיגי ומכובד במיוחד. העיצוב היה מדהים.
את האירוע כיבדו בנוכחותם והשתתפותם: יו"ר הסוכנות היהודית- זאב ביאלסקי (שעליו אני מתכוון להקדיש פרק ודיווח נפרד), שגריר ישראל בדרא"פ- אילן ברוך על כל צוות השגרירות הבכיר שלו, הרב של קהילת מזרחי דרא"פ, מנכ"ל קרן היסוד דרא"פ.

בערב היו כמובן רק העולים מיוהנסבורג. המשתתפים בטיסה מקייפטאון ודרבן לא היו (מטבע הדברים) ויצטרפו לטיסה עצמה ביום שני. חשבנו יהיו כ- 100 איש בערב כולל כמה אורחים.
הפתעה! האולם היה מלא מפה לפה, כל הכסאות תפוסים ובנוהל שהפכנו למתורגלים איתו התחלנו להוציא כסאות מהמחסן להכיל את הביקוש. סה"כ היו כ- 250 איש באירוע הפרידה מעולי טיסת העולים הראושנה מדרא"פ.

בקהילה בכלל ובערב בפרט הייתה אווירה מיוחדת, חגיגית מאוד. הטיסה היא הנושא המדובר ביותר בקהילה. בכל פורום, בכל רמה, בכל סלון ביתי, בכל משרד- טיסת העולים מדרא"פ לישראל. הקהילה רואה בכך ביטוי להגדרה שלהם משנים כקהילה הציונית ביותר בעולם (מסכים!). מימוש הפוטנציאל הגלום בקהילה. באהבה שלה ובקשר שלה לישראל.

בין הקהל העצום שגדש את האולם הגדול והמלא היו גם נציגי התקשורת המקומית והישראלית: ג'ויש ריפורט, גויש לייף, מעריב ואף צילום לערוץ 2.

החלק הראשון של הערב הוקדש לתדרוך שלי את העולים, ללא יותר מידי אורחים, מעין מפגש אינטימי. חם וכיפי. הכנו לכולם תיקיות מהודרות עם מתנה מהפדרציה, מאיתנו, מסמך תדרוך, הלו"ז לתהליך בארץ ועוד פרפראות. הרבה הומור, בדיחות ושמחה היו במפגש הזה. הורגשה העוצמה של קבוצה היוצאת יחד לעלייה.
החלק השני היה החלק הפורמלי יותר: נאומים וברכות וסרט של הסוכנות על 60 שנות עלייה. בחלק הזה הכוכב היה ללא ספק יו"ר הסוכנות היהודית- זאב ביאלסקי. איש לא אמצעי, חם, אנושי מאוד, מקרב, מתייחס, נוגע בכל אחד מהאנשים בנאום שנשא. הקהל אהב אותו. הוא נטע בהם תקווה, מוטיבציה ותחושה שהסוכנות מחכה ומצפה להם ותהווה הגורם המרכזי שיעזור בקליטתם בישראל.
נאומו של זאב ביאלסקי, אחרי נאום של השגריר, של נציגת הפדרציה, נציג קרן היסוד והרב היה שיא הערב ובכך בעצם הערב הסתיים.
שעתיים של עונג, חיוכים, שמחה, התרגשות והמון המון תקוות.
אם לצאת לשליחות- בגלל זה שווה.

התחושה עכשיו היא שעשינו הכל לקראת טיסת העולים ואם לא עשינו משהו- זה כבר מאוחר... לא נותר לנו אלא לעבור בשלום ובהצלחה לא פחותה את הקליטה והתוכנית במלון בישראל, את הטקס ואת הקליטה הראשונית של העולים בטיסת העולים מדרא"פ.

כל המהלך הוא זכות גדולה שנפלה בחלקי, זכות לעבוד עם אנשי צוות מרכז ישראל הכה מסורים הועושים עבודתם מתוך אמונה ומסירות, ימים כלילות (ממש כך!) ללא חשבון לשעות עבודה או ימי עבודה, ללא חשבון לחופשות. זכות להיות חלק מהסוכנות היהודית המאפשרת לי לעשות דברים כל כך מופלאים כמו להעלות עולים לישראל. לשנות חיים. לגעת בנשמה של כל כך הרבה אנשים. זכות לפגוש ולדבר עם אנשים כיו"ר הסוכנות היהודית. זכות להכיר, לעבוד ולהוקיר אנשים כמו אנשי טלפד. תחשבו על מה עושה הסוכנות ומה עושים טלפד: מביאים יהודים לחיות בישראל. טלפד הם הערבות ההדדית היהודית במלוא מובן המילה. זכות לעבוד עם אנשי המחלקות השונות בסוכנות היהודית. המחלקה לעלייה על המסירות העצומה של עובדיה, המחלקה לקליטה שהתגייסה באופן מלא לתהליך בישראל, המחלקה לזכאות על הימים והלילות שאנו משגעים אותם. הגלובל סנטר שהוכיח גדולה ויכולות מדהימות בהובלתו של ג'וני כץ. השליחים שהגיעו לסייע במהלך השנה ותרמו להישג עצום זה.

טענתי ואני טוען שמינוף היכולות והאפשרויות הקיימות בסוכנות היהודית היא לא ברת תחרות לאף גורם הקם להתחרות עם הסוכנות בימים אלה או לאחרונה. הכל עניין של מינוף ומיצוי יכולות. דומיננטיות ורלוונטיות.

עכשיו יש צורך למנף את ההצלחה לשיווק מאסיבי של העלייה בדרא"פ. אי אפשר התעלם מהמהלך. עוד אקספו: יפה יותר, גדול יותר, אינפומטיבי יותר, עוד טיסת עולים, מסע שיווק רציני בעיתונות הכתובה בדרא"פ.

לא נותר אלא לעלות לטיסה עם העולים, להתרגש מהמעשה הציוני העצום הזה.
לפגוש את המשפחה סוף סוף...


Ofer Dahan
World Zionist Organization
Jewish Agency for Israel
Director of Israel Centre
E mail: ofer@beyachad.co.za offerd@jafi.org
Personals:
http://picasaweb.google.com/oferdahan
http://oferdahan.spaces.live.com/

אין תגובות: