יום ראשון, 28 באוקטובר 2007

לך לך

הרב רונן ניוירט. איש אשכולות. רב, שליח לשעבר, ראש ישיבה, איש הי טק, ונציג קשרי החוץ של רבני צוה"ר. הרבה תארים, המון מעורבות אבל מעל לכל מצאתי אדם. איש חובש כיפה שמסתכל על העולם הדתי והחילוני כאחד מתוך אכפתיות אמיתית. מתוך רצון אמיתי לקרב ולהתקרב. נתקלתי כבר פעמים רבות ב"כאילו" רצון להתקרב ולקרב אך זיהיתי מייד את ההתנשאות. לא רצון מתוך שיויון אלא מתוך פטרוניזם. לא כך אצל רונן ניוירת. פשטות, ישירות, כנות קירבה מתוך גובה העיניים.
את הרב רונן יוירת מצאתי לאחר שקיבלתי המלצות על רבני צוה"ר מאלעד טנא- עור מדור יהדות ב- y netץ אותו אלעד אשר הצטרף אלינו לקרוואן הציוני- הסיור בקרב הקהילות המרוחקות של דרום אפריקה, בוטצוואנה וסוואזילנד. הוא המליץ, אני חיפשתי ונצר הקשר עם רונן ניוירת. הקשר במייל היה קצר ועניני. העליתי את הרעיון בפני הסוכנות והרעיון היה להביא את הרב לסבב הרצאות ופגישות עם בני נוער ביוהנסבורג וקייפטאון לרגל שבוע פרשת "לך לך". פרשה בה עולה אברהם אבינו לארץ ישראל על פי מצוות ה'. הרעיון אינו חדש, נהפוך הוא. העלתה אותו לראשונה ענת קגאן ואני קניתי אותו בשתי ידיים.
התכנון שלי היה להביא אותו באתו שבוע שבו אני מביא את משתתפי חידון התנ"ך מהארץ להתמודד עם המתמודיים מדרא"פ ושרונן יהיה אורח הכבוד באירוע. לא הצליח בגלל אילוץ של הרב לחזור כבר במוצאי שבת לארץ.
תכנון הלו"ז לפעילות"לך לך" כלל מפגש עם הרב הראשי של דרא"פ, מפגש עם מובילי הקהילה, הרצאה בפני בתי הכנסת הגדולים- בעלי הקהל הגדול ביותר וכמובן הרצאה בפני תלמידי בתי הספר התיכוניים הגדולים.
הרברונן ניוירת במפגשו עם הקהלים השונים- העביר מסר של חום, אהבת ישראל, כמיהה אליה לצד ציווים דתיים ואלואיהיים לעלות לישראל. המסר נקלט ואף נתקבל למרות הכובע המובן מאליו בו הגיע הרב לבתי הכנסת ובתי הספר.
בסך הכל הצלחנו להביא את הרב להפגש עם למעלה מ- 1000 תלמידים וכן למעלה מ-1000 מתפללים לצד מפגש עם מנהיגי הקהילה ורבנים.
כמובן שהגעתו של הרב והסבב עימו הינו צעד אחד מיני רבים בהם אנו וקטים בימים אלה בנושא העלייה אך הוא משמעותי וחשוב מאחר ופונה למגזר הדתי.
נקודה מענינת ומחממת לב הייתה העובדה שמפגש מוקדם עם הרב חסדן, מנהל תורה אקדמי, בית הספר של חב"ד והרב של בית הכנסת הגדול, פתח את הדלת לבית ספר זה ולמסרים הציוניים של עלייה לישראל. הרב חסדן- ידיד אישי שלי, הינו אדם התומך ודוחף את תלמידיו לעלייה והשתתפות בתוכניות לישראל. האישור להכנסת רב מזוהה עם מזרחי, חימם לי את הלב שכן סימן שאכן יש קירבה והתקרבות בין זרמים שונים. כאמור נהניתי מהגעתו של הרב רונן ניוירת, מהיותו אדם. ישראלי המסתכל ומדבר בגובה העינים. תקווה להתקרבות בימים של קיצוניות והתרחקות. בימים של פחד הדדי: דתיים מחילוניים וחילוניים מדתיים. אדם שיוצר סיכוי להתקרבות והידברות.
Ofer Dahan
World Zionist Organization
Jewish Agency for Israel
Director of Israel Centre
E mail: ofer@beyachad.co.za offerd@jafi.org
Personals:
http://picasaweb.google.com/oferdahan
http://oferdahan.spaces.live.com/

אין תגובות: