יום שני, 1 באוקטובר 2007

יומן מסע- הרי הדראקון ודרבן:היום הראשון- שויצריה הקטנה: צפון הדראקנסברג




כבר די הרבה זמן שאנו שומעים על הדראקנסברג. הרי הדרקון. 4 שעות מיוהנסבורג. שעתיים מדרבן. על גבול לסוטו.
ההחלטה לצאת לטיול ארוך נוסף (8 ימים) בסוכות התבשלה כבר די הרבה. ההחלטה כאמור נפלה על הדראקנסברג. ישבנו, תכננו, מצאנו מקמות לינה דרך האינטרנט, בנינו מסלול והתייעצנו עם חברים. הסתמכנו על הניסיון של נעמה בביקורה הקודם במקום עם אורית- החברה שביקרה מהארץ.
בבוקר מתארגנים: אספנו טריילר מחברים, מאוד נוח: שמים הכל ועוד את כל מה שהתלבטנו אם לקחת או לא, לוקחים! טריילר, נו. ממש כיף- אין מגבלת מקום. תדלוק ואנו יוצאים.
מזג אויר הפכפך בעיקר באיזורי ההרים- לא הבטיח רבות ואכן עננים גבוהים הפכו לגשם קל אך רצוף. מתקרבים לאיזור והנוף מתחלף במהירות, במקום יישורים גדולים, הרים נישאים. עדיין צהובים אך התלילות הולכת ובולטת. נכנסים לאיזור האריסמית ומגיעים למה שנקרא במפה ... דאם. במפה נראה כמו אגם קטן. במציאות: כנרת! מדהים. כאילו לקחו את צוקי התבור , הצמידו אותם לכנרת והקיפו מכל הכיונים. מרהיב. כמה צילומים ואנו ממשיכים לכיוון מקום הלינה הראשון. הוא נקרא דומבי... ואפשר למצוא אותו רק עם ההסבר של בעלי הבית ומפה שהדפסנו. ג'יפה (ה- GPS) לא יודעת איך להגיע שם ובמפה של AA אין סימון של השביל.
הגענו לכניסה לשביל המסומן והתחלנו לנסוע: 12 ק"מ של דרך חצץ לא סלולה. לא בדיוק אוטוסטראדה עבור ה- BMW הנמוכה שלנו הרתומה לטריילר... כל אבן קטנה מורגשת ומכה ללא רחם בתחתית הרכב... לחזור את זה? סיוט. נוסעים בשביל ואנו מוקפים בהרים אדירים. 12 ק"מ ,בערך שעה. הגענוץ דומבי מספר 1, יש גם מספר 2 במרחק ק"מ וחצי מאיתנו.
יורדים מהרכב ומתאהבים במקום מייד. מקסים. משגע. בית עץ בודד באמצע הנוף. עגול. כל החזית ומכל הכיוונים נוף ועוד נוף. פרות רועות באחו. והכל בגבהים מדהימים. יצאנו לטיול רגלי קצר לנקודת תצפית. הנוף כאמור , עוצר נשימה. ה"דומבי" כיפי. יואב ויונתן מייד השתלטו על האח, הבעירו בה אש חמימה, נעמה והדס השתלטו על המטבח וכבר יש לנו ארוחת ערב טעימה. אווירה נהדרת משפחתית. ל"דומבי" שתי קומות פתוחות לחלל אחד: הקומה השני לילדים הראשונה חדר לנו וסלון הפתוח לנוף. הערב עבר בנעימים מאוד ואפילו יצרתי קשר במסנג'ר עם הגר באמצעות חיבור המחשב לטלפון הנייד ובאמצעותו לאינטרנט, חלקנו חוויות והתרגשנו ביחד. הילדים ארגנו לעצמם סרט במחשב ולבסוף החליטו על "קצרים" . אין חשמל, הכל סולארי ולכן הבטריה של המחשב נגמרה די מהר. גם כך הגיע הזמן לישון וזה מה שעשינו. אמצע הלילה ורוחות אדירות מטלטלות את ה"דומבי", מתעוררים ונרדמים מייד. עוד חוויה.


Ofer Dahan
World Zionist Organization
Jewish Agency for Israel
Director of Israel Centre
E mail: ofer@beyachad.co.za offerd@jafi.org
Personals:
http://picasaweb.google.com/oferdahan
http://oferdahan.spaces.live.com/

אין תגובות: