יום שבת, 15 בספטמבר 2007

טו בשבט 2007

ט'ו בשבט 2007. כמשלחת בדרום אפריקה החלטנו להרים את הפרויקט ולהעביר את המסר של ט'ו בשבט לכל ילדי בתי הספר היהודיים, לילדים היהודיים בבתי הספר הלא יהודיים ומקומות מדהימים עליהם תקראו בהמשך (כדאי...).
בחומרים קיבלנו עזרה וסיוע מאסתי אהרוני מקק"ל דרום אפריקה. דיסק עם סרטון על שריפת היערות בעקבות ירי הקטיושות במלחמת לבנון השנייה, חומרים כתובים, הפעלות וכמובן המסרים של ההתחממות הגלובלית, העובדה שישראל היא המדינה היחידה בעולם שסיימה את 2007 ירוקה יותר ועם יותר עצים מיום הקמתה, וכמובן הסטארט אפ היהודי הקטן לכל בעיות התחממות העולם : נטיעת עצים בט'ו בשבט.
אז המשלחת בקייפטאון העבירה בבתי הספר בקייפטאון- בתי הספר של הרצליה. ואנחנו ביוהנסבורג השתתפנו והובלנו את הטקסים ביוהנסבורג. הובלנו גם 2 טקסים בבתי אבות ביוהנסבורג ופרטוריה. בסה"כ למעלה מ- 18 טקסים! לי היו 2 חווית מיוחדות בט'ו בשבט זה: האחד סדר ט'ו בשבט שקיימנו בבית למכובדים שונים בקהילה. סדר שכלל שתיית כוסיות שונות של יין אדום ולבן כולל הקראת הסדר ומאכלים לטו בשבט. ביתנו התמלא באורחים שונים: מנכ"ל הפדרציה, יו"ר ועד החינוך של דרא"פ, יו"ר קרן היסוד, נציגת עיתון הג'ויש ריפורט (כן, לארה) ועוד מכובדים רבים וטובים. הערב היה מדהים, אוירה נעימה, התחברות של האנשים וקינוח מיוחד: סרטון בן 20 דקות על ישראל ונופיה המדהימים. את הטעם להכל נתנה נעמה עם מאכלים מדהימים.
החוויה המיוחדת השנייה של ט'ו בשבט הייתה העובדה שטסתי לפורט אליזבט לקיים שם את ט'ו בשבט עם ילדי בית הספר היהודי "תיאודור הרצל". חוויה מיוחדת למה? קהילת פורט אליזבט הצטמצמה מאוד במהלך השנים ונשארו שם מאות בודדות של משפחות. בית הספר הכולל 600 ילדים מנוהל על ידי מנהל לא יהודי וועד יהודי. רוב המורים אינם יהודיים אך בית הספר מקיים את כל הטקסים והחגים היהודיים. מתוך 600 ילדים בבית הספר, 40 הם ילדים יהודים! כל השאר נוצרים. בעצם לא כל השאר... במהלך הטקסים (3 ) שהעברתי שם ראיתי גם ילדה מוסלמית הלבושה במיטב המסורת המוסלמית: ג'לביה מלאה, כיסוי ראש וכיסוי פנים- נינג'ה... נראה לי סוריאליסטי לראות ילדה מוסלמית בטקס ט'ו בשבט בבית ספר יהודי. הסוריאליזם לא נגמר שם, בפורט אליזבט מייצרת חברת פולקסוואגן את מכוניותיה עם ההגה הימני לעולם הנוהג בצד שמאל. מטבע הדברים מגיעים מהנדסים מגרמניה עם משפחותיהם לעבודה במפעלים. היכן יחנכו את הילדים? בבית הספר הטוב ביותר בפורט אליזבט. "תיאודור הרצל". לאור המחויבות של בית הספר לקיים את כל הטקסים והחגים, תהיתי מה יהיה ביום השואה עם כל הילדים הגרמנים הלומדים בבית הספר... האם ההורים ישתתפו בטקסים? איך ירגישו הם ואיך הילדים היהודים? בכל מקרה ולסכם את ט'ו בשבט, מלכת הטקסים הייתה ורד מרגלית שקיימה הכי הרבה טקסים וגיבתה את ריצ'רד שהיה בפעילות של הבונים. זהו, ט'ו בשבט 2007 בדרום אפריקה.
Ofer Dahan
World Zionist Organization
Jewish Agency for Israel
Director of Israel Centre
E mail: ofer@beyachad.co.za offerd@jafi.org
Personals:
http://picasaweb.google.com/oferdahan
http://oferdahan.spaces.live.com/

תגובה 1:

Andersson Jesica אמר/ה...

Dr.Oududuwa השיב לדואר שלי ואמר שהוא יכול לעזור לי להחזיר לי את האהבה לשעבר עם חלק אהבת קסם מיידי, שמחתי מאוד למצוא את האיש הזה בבלוג המקוון שיעזור לי עם חלק מאהבות קסם כדי למשוך את האהבה לשעבר, עקבתי אחרי את כל ההוראות שלו בקפידה תפילות שלב אחר שלב והעלאה שעשיתי לבדי בביתי עם נרות דולקים בלילה. דוקטור אדודה אומר לי כל מה לעשות בביתי בתפילות לילה אוהב תהליך כתיב. עשיתי הכל כמצווה. זה התחיל לעבוד בשבילי, תוך כמה שעות אחר כך קיבלתי טלפון מאיש בעלי, הייתי כל כך מופתעת והזדעזעה מכיוון שהוא הפסיק להתקשר או לשלוח לי הודעות מאז לפני 3 חודשים, עכשיו אני מבצע איתי כתיב אהבה הבעל אנדראה חזר הביתה להתנצל בפני, אני כל כך שמחה עד כמה חלק האהבה עובד על בעלי באופן חיובי תוך יומיים שהוא שוב בבית. כרגע בעלי ואני חיים שנינו מאושרים באהבה יותר מתמיד. אני משמח לאדם הגדול ד"ר אדודווה את כשרונותיו המחוננים. בהתחלה חששתי מספק, אבל אני מנסה את זה וזה יעבוד לטובתי.
אני ממליץ בכנות על Dr.Oduduwa לכל מי שמבקש להחזיר יחסי אהבה אבודים או כישוף אהבה למציאת בן זוג אהבה אמיתי. (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)