יום שבת, 15 בספטמבר 2007

השיבה הביתה

הילדים חזרו מהמחנה. הגענו לאסוף אותם מתחנת הרכבת ביוהנסבורג. 26 שעות נסעו בתאי שינה ברכבת מקייפטאון ונחתו ביוהנסבורג. לדבריהם לא ישנו ורק העבירו חוויות בכל הדרך.תחנת הרכבת ביוהנסבורג נמצאת בדאון טאון, מקום לא סימפטי, לפחות בתחושה. הגענו ואז ראינו אותם יוצאים מהרציף. אנחנו זה נעמה, הגר-אמא שלה ואני. יואב היה הראשון לזהות אותנו. קפצו עלינו בחיבוקים ונשיקות. אני נפרדתי מהם לפני שבוע בעת ביקורי במחנות. נעמה לא ראתה אותם מזה חודש כמעט והם והיא מאוד התגעגעו. איזה קפיצות אילו חיבוקים!! עלינו על האוטו ונסענו הביתה. יואב, באקט של "חזרתי הביתה" קפץ לבריכונת שלנו , הדס לא הפסיקה לספר חוויות ויונתן בדרכו השקטה, נכנס לאמבטיה ופשוט נרגע לו במים. שלושתם חזרו כל כך מלוכלכים שאי אפשר (בעצם אפשר) להאמין... שלושת השבועות לבד עשו המון לכל אחד מהם. הדס, למרות שיצאה בפסימיות ולא רצתה לשמוע על המחנה חזרה מאושרת עד הגג, היא רכשה המון חברות וחברים במחנה, בילתה בלי סוף והגדירה את המחנה כ-"תפן אחד ענקי" שזו באמת מחמאה אדירה למי שמעריצה את בית הספר שלה...(החברות, החברים, האווירה) יונתן ויואב שהיו צמודים כל המחנה וחיו כתאומים הגדירו מחדש את המושג "אחים". יונתן היה המתורגמן של יואב בכל דבר, תמך בו ונתמך על ידו. דיווחים שהגיעו מהשליחים: ריצ'רד, לולה, בוקי , משה ואחרים סיפרו על מערכת יחסים ותמיכה הדדית מופלאים. מה עשו במחנה? את זה אפשר לקרוא בכתבה הקודמת שהיא מעין תמצית של הביקור שלי במחנות. שווה לומר שמחנה הבונים כמו גם המחנות האחרים, ממוקמים במקומות מופלאים, התוכנית היא מאוד ציונית , חוויתית וכיפית בלי סוף. כל המחנה מאורגן על ידי בני נוער שהקשישים שבהם בני 22-23, והמדריכים הם בני 19-20. שווה גם להציץ בתמונות באתר זה... הדס ויונתן חזרו עם אנגלית מצוינת, יואב כבר מבין היטב אנגלית, קורא ואף מדבר אם כי עדיין בהיסוס מסוים.
שלושתם חזרו הרבה יותר מגובשים ועצמאיים. זו להם הפעם הראשונה שהם מחוץ לבית, לבד לשלושה שבועות. מסתבר גם שיואב היה הצעיר ביותר מכל המחנאים במחנה הבונים.כל בני גילו היו במחנה 10 ימים בלבד. כאשר הגיעו הביתה, נעמה יצאה מעורה מרוב אושר ושמחה. מקלחת ואמבטיות חמות, ארוחה כיד המלך, וצפייה משפחתית בסרט. הראשון להירדם היה כמובן יואב, החרו החזיקו אחריו, יונתן והדס.
זהו, נחכה שיקומו בבוקר, ננסה לבנות איזושהי שיגרה למשך שבוע ואז או יוצאים לטיול המשפחתי הגדול שלנו: 10 ימים בוואן מיוהנסבורג , כל הדרך עד פורט אליזבט, הגארדן רוט, הווין רוט, קייפטאון כולל כל האתרים והמקומות הכי יפים....