יום שבת, 15 בספטמבר 2007

הסוד השמור ביותר

גרשון גאן. את השם לא שמעתי קודם ובאשמתי. תחילתו של עניין בהגעת אי מייל מ"טלפד" ,הפדרציה הציונית הדרום אפריקאית בישראל לגבי העובדה שמתכוון להגיע לדרום אפריקה ולמייל צורפו קורות חיים. שגריר ישראל לשעבר בזימבאבווה, איש משרד החוץ, איש אשכולות אמיתי. צורפו נושאים להרצאות בהן מתמחה. הסתקרנתי. אחת ההרצאות הייתה בשם "הסוד השמור ביותר" . הסקרנות גברה. קראתי ומדובר על הסיוע שמגישה מדינת ישראל למדינות שונות בעולם. מתוך רצון אמיתי לקדם את העולם, לעזור ולשפר אותו וכמובן לעזור בעת צרה ומצוקה. חשבתי שאם אותי זה מעניין, יעניין גם את הקהילה היהודית בדרום אפריקה. קצת חיוביות מעולם לא הזיקה. תמיד שומעים כמה רע בישראל, קטיושות פה, קסאם שם, השר הזה והשר ההוא. הגיע הזמן לשקף גם את פרצופה היפה של המדינה ויש לה המון פנים יפות. הזמנתי אותו.
את גרשון הזמנו לשני אירועים, האחד פגישה עם צוות התגובות לעיתונות של הפדרציה, אותו צוות שעסוק בניטור כתבות עוינות לישראל בעיתונות הדרום אפריקאית ומענה להן. הרעיון היה לאפשר להם לקבל עוד מידע שאותו אולי יוציאו החוצה, לגבי ישראל והצדדים החיוביים שלה.
הפגישה השנייה הייתה עם פורום הורי עולים. ההורים של אלה שהחליטו לעשות עלייה,עלו וחיים בישראל. הרעיון של הפורום הוא לאפשר להורים שנשארו מאחור להישאר מחוברים להוויה הישראלית ואולי יום אחד יחליטו להצטרף לילדים...
נפגשתי עם גרשון מספר דקות לפני ההקצאה והוא על פי כל כללי הטקס הדיפלומטי סיפר לי על ניסיונו ורקעו העשיר (ובאמת מרשים), אחר כך זרק פריט מידע לא חשוב, מוצאו (אחרי שעלה לארץ לפני שנים רבות מאוד) מנהריה. עיר הולדתי. כל הרזומה לא ריגש אותי ולא נתן לי תחושת קירבה אליו כמו העובדה שהוא מנהריה. הוא הרי מכיר את הרחובות, האווירה, האנשים, בתי הספר וכל מה שמוכר לי ונתן לי תחושת בית. כזה אני, ישראלי מצוי שנמצא רחוק מהבית. רשת ההיכרויות שלי מבוססת ל חוויות, מקומות, אנשים. זה "מחבר" אותי ולא הרושם העצום שעלול לעשות עליי בעל תפקיד כזה או אחר. קצת פרימיטיבי ומאוד ישראלי...
סופו של עניין היה שגרשון גאן נתן הרצאה מאוד מקיפה ומעניינת על הסיוע ההומניטארי, הסיוע הכלכלי, הסיוע בידע שנותנת מדינת ישראל למדינות רבות אחרות בעולם. לא מתוך אינטרס אלא מתוך תפיסה יהודית בסיסית הנקראת "תיקון עולם" . המאזינים נפעמו, חלקם היו מאוכזבים שהדברים מעולם לא פורסמו למה רק רע שומעים על ישראל בחדשות, חדשות לבקרים. גרשון גאן קרא להם לקחת את העניין לידיהם ושהם יכתבו על הדברים הטובים הקורים במדינה ושעושה מדינת ישראל בעולם.
שלחתי מחמאה קצרה על הביקור ומהתגובות עלה כי גרשון הוא חבר בוועדת עלייה ב"טלפד"! במיטב מסורת הבלוג שלי, אנקדוטה קטנה: כאשר שלחתי את המייל הזמנה להרצאתו של גרשון גאן פרסמתי בכותרת את הנושא: הסוד השמור ביותר" במייל עצמו כתבתי על מה ההרצאה, מי המרצה ועוד. השמטתי פרט חשוב אחד: מועד ההרצאה... רציתי לעורר סקרנות ו... הצלחתי. יום אחר כך פרסמתי את המועד! התרגיל הקטן גם הראה לי שיש מישהו בצד השני של רשימות התפוצה שלי, שקורא ומגיב...
Ofer Dahan
World Zionist Organization
Jewish Agency for Israel
Director of Israel Centre
E mail: ofer@beyachad.co.za offerd@jafi.org
Personals:
http://picasaweb.google.com/oferdahan
http://oferdahan.spaces.live.com/

אין תגובות: