יום שבת, 15 בספטמבר 2007

שבוע "מסע אקספו"

תם שבוע מסע אקספו בדרום אפריקה. השבוע היה רווי פעילות , ביקורים בבתי הספר, פגישות עם תלמידים, הורים ומורים ושיאו בערב "אקספו" שקיימנו ב"ביחד" בהשתתפות כ- 200 איש שהגיעו לקבל מידע, להתראיין ולבדוק זכאותם ל"מסע" בישראל.
תחילתו של התהליך כמובן ב"ישראל אנקוונטר" במהלכו יצאו תלמידי כיתות יא' מבתי הספר התיכונים לתוכנית בישראל במהלכה נחשפו לראשונה למסע.
משתתפי התוכנית שבו בינואר, פברואר הוקדש לפרסומי חוצות ועיתונות בנושא מסע ותוכניות בישראל ומרץ, הוא מרץ הגדול הוקדש להכשרת כל המשלחת בדרא"פ ולשבוע "אקספו".
כאמור במרץ קיימנו סמינר שליחים שהוקדש למסע וחינוך. מטרת הסמינר הייתה הפוך כל אחד מהשליחים ל"מומחה מסע" וכן לשליח הרואה במסע אחד מיעדיו העיקריים.
מסיכום הסמינר עולה כי המטרה הושגה במלואה. הסמינר הסתיים ביום שישי וביום שני שלאחריו החלנו את שבוע "אקספו" למסע.
לשבוע זה קדמו הכנות רבות: קבלת חומרים מודפסים מהסוכנות וממסע, הכנת חומרים מקומיים (באנרים, פול אפ'ס, פספורטים ועוד) הזמנת נציגי תוכניות שונות של מסע לדרא"פ ווידוא מי מהם מגיע, תיאום כניסתם לכיתות השונות בבתי הספר, שיווק הערב באמצעות פוסטרים ופליירים ועוד.
בסופו של דבר נציגי 3 תוכניות הסכימו לשלוח נציגים וכן מנהל מסע לארצות דוברות אנגלית: רונן קראוס. שאר התוכניות שלחו חומרים למסירה. נציגי התוכניות שהגיעו היו אריאל מ-IDC, רפי ברנט כנציג ODISSY והרב איזידור רובינשטיין כנציג IBC.
הנציגים עשו עבודה מצויינת בפגישות עם בני הנוער בבתי הספר ובסה"כ נפגשו עם בוגרי כיתות יא' ויב' ביוהנסבורג.
קיום ערב ה"אקספו" היה סיכון מסוים כיוון שלא יכולנו לדעת או להעריך כמה אנשים יגיעו על מנת לשמוע או כמה מתעניינים יש בכלל (סיכון שגרם לי למתח לא קטן). בסופו של דבר השיווק האגרסיבי, הכניסה של הנציגים לבתי הספר וכמובן ערב המפגש המחודש לישראל אנקוונטר- עשו את שלהם: הגיעו כ- 200 אנשים.
חשוב לציין כי בכל התהליך שתפנו את כל תנועות הנוער על מנת שישווקו את תוכנית ה"שנת" שלהם הכלולה במסע. בערב ה"אקספו" פתחנו דוכן לכל תנועת נוער וכן דוכן לכל נציג וכמובן עמדה לרונן קראוס. בסה"כ 9 עמדות (גם דוכן לנציג אוניברסיטת באר שבע).
התפאורה הייתה מרשימה:באנרים, פוסטרים וכמובן כל אחד מהנציגים שהביא מצגות, סרטים וחומרים. המבקרים ב"אקספו" סיירו בין הדוכנים, אספו חומרים ולבסוף גם נפגשו באופן אישי עם כל אחד מהנציגים.
האווירה הייתה של הפנינג חגיגי וברמה גבוהה.
למחרת טסנו לקייפטאון להמשך התוכנית:
פגישות של נציגי התוכניות עם נציגי אוניברסיטת UCT, נציג הגשמה, הנהלת הפדרציה, ועדת עלייה והשתתפות בערב קריירה שארגן ביה"ס רדאם. מפגש של רונן קראוס עם נציגי תנועות הנוער והשתתפות בפעולה של בוגרי הבונים ופגישה עם מנהלת ביה"ס התיכון. מחר יתקיים ערב "אקספו" לתלמידים והורים בדומה למה שהתקיים ביוהנסבורג. במקביל ארגנו משה וטליה פגישות אישיות עם מועמדים שכבר הביעו התעניינות אם דרך השליחים ואם בשל השיווק שנעשה.
תודות:
לליאור מהמחלקה ליחסי ציבור של מסע- על כל החומרים
לרונן קראוס- על הליווי וההגעה לדרא"פ (כאן המקום להתנצל בפניו על כך שלא היה זמן לכלום חוץ מבתי הספר והריצה המטורפת להספיק עוד פגישה ועוד ראיון ולבסוף את האקספו)
לנציגים: אריאל, רפי ואיזידור על ההכעה וההשקעה בפגישות ובחשיפה וכן לנציג אוניברסיטת באר שבע המקומי על ההשתתפות.
ללארה גרינברג ולעדי בלאלי על התיאומים וכאב הראש...
לאריאנה על שהיתה צריכה להיות הכותל ברגעי הלחץ והיועצת בהכנות.
לצוות קייפטאון: טליה ומשה על שתוף הפעולה והארגון המדוקדק בקייפטאון (דו"ח ייצא בנפרד על ידי משה).
כל הכבוד לכולכם!

ומכאן איך ממשיכים? נגענו בכל תלמידי בתי הספר ותנועות הנוער. זיהינו שקהל היעד של ההורים הוא קהל יעד שלא הגענו אליו (והרי הוא שותף מלא לקבלת ההחלטה והמימון) ולכן התוכנית להמשך תהיה כדלקמן:
באפריל מסע ישווק באירועי יום העצמאות.
במאי נקיים ערב הורים שיכלול: פאנל עם דמויות מובילות בקהילה שהשתתפו בתוכנית ארוכה בישראל: הרב הראשי לדרא"פ, יו"ר ועד החינוך היהודי ועוד. ההורים יוזמנו לשאול שאלות, להתחבט ולהתלבט וכמובן להכיר את האפשרויות השונות.
Ofer Dahan
World Zionist Organization
Jewish Agency for Israel
Director of Israel Centre
E mail: ofer@beyachad.co.za offerd@jafi.org
Personals:
http://picasaweb.google.com/oferdahan
http://oferdahan.spaces.live.com/

אין תגובות: