יום שבת, 15 בספטמבר 2007

ערב עלייה עם וינסטון צ'רציל הנכד

אני לא זוכר שבחתונה שלי ושל נעמה או בחתונות של חברים אחרים שלנו היה כה מפואר. אחד האולמות היוקרתיים ביותר באחד המלונות ומרכזי האירועים היוקרתיים ביותר (סנדטון-יוהנסבורג) . לראשונה היינו שותפים לאירוע גיוס כספים – שהיה מבלי משים גם לאירוע העלייה הכי גדול שאורגן אי פעם בדרא"פ. האייטם המרכזי היה הנואם: וינסטון צ'רצ'יל ג'וניור (בעצם הנכד של...). ציוני יותר מרוב הציונים ויהודים רבים שהכרתי או פגשתי. קצת רקע על האירוע: הפדרציה ארגנה אירוע לגיוס כספים עבור ארגונים העובדים תחת חסותה: ויצ'ו, קק"ל וה-CSO, ארגון הביטחון היהודי של דרא"פ. עלות המרצה והאולם נתרמו על ידי אחד מעשירי הקהילה- דויד ססמן. עלות למשתתף בערב הייתה 3500 ראנד, כן 500 דולר למושב! תמורת הסכום הזה קיבל המשתתף את הזכות להיות נוכח... לשמוע את הנואם המרכזי, לראות סרט תדמית על הפדרציה ומרכז ישראל (כן הסוכנות היהודית בדרא"פ) וליהנות מארוחת גורמה, או במילים אחרות מנות קטנטנות על צלחות ענקיות שהשאירו אותנו רעבים... כל המי ומי של העולם היהודי בדרא"פ היה שם: ראשי הקהילה, תורמים, ראשי הארגונים, כל אנשי העסקים הבכירים. הנספח הדיפלומטי החדש של השגרירות הגיע גם הוא וטרח להיצמד אל נעמה ואליי. איש נחמד. בסה"כ כ- 800 איש.
העבר אכן היה יוקרתי וההרצאה שנשא וינסטון צ'רצ'יל הנכד הייתה ברמה גבוהה הן מבחינת השפה והן מבחינת יכולתו לנתח את ההתפתחויות באירופה דהיום בכל הקשור להתחזקות האסלאם באירופה לצד התחזקות האנטישמיות ושנאת היהודים. כמובן שהמלצתו ומסקנתו הייתה עליה לישראל וישראל כבית ליהודי העולם. לא יכולתי לבקש יותר מזה, נאום עליה מושלם בפני כל המי ומי שעוד שילמו על זה ביוקר...
מסתבר שויסטון צ'רצ'יל הנכד הגיע כעיתונאי לישראל לקראת מלחמת ששת הימים, ליווה את המלחמה ונשאר בעקבותיה בישראל 9 שנים. מאז הוא אחד מעמודי הטווח התומכים בישראל בפרלמנט הבריטי כמו גם בכל פורום אחר. כמובן שכל הרצאה מכניסה לו רווח נאה- לי כשליח עלייה זה היה בהחלט שווה... ובחינם...כמה גויס בערב? מיליון ומאתיים אלף ראנד. לא ראינו מזה שקל... אבל למה להיות גרידי? הרווחנו ערב עלייה, בגדול. הכי בגדול שרק יכול להיות.
Ofer Dahan
World Zionist Organization
Jewish Agency for Israel
Director of Israel Centre
E mail: ofer@beyachad.co.za offerd@jafi.org
Personals:
http://picasaweb.google.com/oferdahan
http://oferdahan.spaces.live.com/

אין תגובות: