יום שבת, 15 בספטמבר 2007

ארגונים והתארגנויות

הקהילה הציונית והיהודית בדרום אפריקה מצטיינת בהתארגנויות רבות. דוגמאות לא חסר והיכן שרק תשים את היד תמצא התארגנות. אני באופן אישי מוצא שזו תכונה יפה לחברה, היא מצביעה על יזמות, חיפוש מכנה משותף ורצון להיות מעורבים. לברה המסוגלת להתארגן באופנים שונים היא חברה המאפשרת פלורליזם. נתקלתי בהמון התארגנויות שונות על בסיס אידיאולוגי, חברתי, מסגרתי, דתי. בבתי הספר נפגשתי עם הועדה לציונות וישראל. לתמידי תיכון ששמו לה למטרה לקדם את ציונות וישראל בבית הספר אחת לשבוע ב"אסמבלי" - הרצאות, סרטונים, שירים והמון המון ישראל בכל היבט. מברך על זה כמובן. השמנתי את חברי הועדה למשרדי מרכז ישראל וציידתי אותם בפוסטרים וחומרים רבים כמו גם ב- CD עם סרטונים וחומרים מעניינים. האסמבלי האחרון לפני יציאתם לבחינות סוף השנה היה בנושא ירושלים, לשם כך הביא את סבתו של אחד מחברי הועדה, אשר הינה מרצה לירושלים באוניברסיטת WITS. בסה"כ נהניתי אך למידים זה היה מעט ארוך...הזמנתי את חברי הועדה לשבת איתי בתחילת השנה לבנות תכנית לכל השנה וההיענות הייתה מדהימה! בכוונתי בהחלט לחזק את הועדה וועדות דומות בבתי ספר אחרים.
התארגנות אחרת היא של ארגון הסטודנטים -SAUJS. פגישה איתם לא הקרינה את ההתלהבות המצופה מסטודנטים גם לא נוצר אצלי הרושם שהארגון לוקח את גודלו בידיו למרות הועדות הרבות הפועלות בתוכו. אין התלהבות. קשה לומר שנהנתי לעבוד איתם. הם צריכים ודחוף אדרנלין, התלהבות נעורים. משהו שימריץ אותם. למרות שלזכותם ניתן לומר שאולי זה בגלל תקופת המבחנים.אים אני רוצה להיכנס לכל נושא הסיורים בישראל ללימודים אקדמאיים. מעניין, כי גם כך הם קשורים ל- WUJS בישראל ואף מתכננים לבלות את הקיץ (שלהם, בדצמבר) בישראל. אצטרך למצוא דרך להיכנס לארגון ולהמריצו לפעילות.
הגשמה הוא ארגון נוסף שהוקם על ידי ההסתדרות הציונית והוזנח בגלל "שלא עמד בקריטריונים של גילאי המשתתפים בו. הגיל להגשמה הוא 18-30 ואילו המשתתפים כאן הגיעו גם לגילאי 35 (לא הרוב) . עצוב כי הגף הזה חי על התארגנות התנדבותית מלאה. בבסיס המידע שלו 200 איש אשר נפגשים אחת לחודש לפעילות. למה חבל כי הועד המתנדב, עייף כבר והתארגנות ברמה כזו זקוקה להנשמה רצינית בדמות רכז/ת שיארגנו את כל החלק הלוגיסטי המתיש. דיברתי עם יו"ר הפדרציה החלטנו לגייס רכזת לתקופה מוגבלת של 6 חודשים במימון משותף למרכז ישראל ולפדרציה. לעניין צרפתי בינתיים גם את הגשמה בהסתדרות הציונית שכבר מביעים עניין בחזרה לתמיכה בגוף \ה. אם אצליח להכניסם לעניין ולתמיכה כספית בהגשמה- יהיה הדבר בגדר הצלחה..מקווה...
Ofer Dahan
World Zionist Organization
Jewish Agency for Israel
Director of Israel Centre
E mail: ofer@beyachad.co.za offerd@jafi.org
Personals:
http://picasaweb.google.com/oferdahan
http://oferdahan.spaces.live.com/

אין תגובות: