יום ראשון, 16 בספטמבר 2007

סיכום שנה

חלפה שנה! מי היה מאמין. כל כך הרבה קרה שאני לא מצליח אפילו להפנים כל מה שקרה. עברתי במהירות על הסיכומים והחוויות ופשוט מהמם מה ניתן לעשות בשנה אחת.
אז מה היה?
הבאתי ספר תורה לישראל,מצאנו בית, בית ספר לילדים, רכב לנעמה. למדנו למצוא את דרכנו ביוהנסבורג הענקית והסבוכה. טעינו ומצאנו את הדרך ושוב טעינו ואחרי שנה של מפות קנינו GPS שפתר את ענין הניווטים סופית.
עברנו תאונת דרכים ויצאנו לטיול מהמם במפומלנגה. צעדנו במערות סודוואלה במשך שעות. נסענו לאורך הדרך הפנורמית, עשינו אומגה מעל תהום אדירה בגראסקופ ותצפתנו מהחלון של אלוהים. חרשנו את הקרוגר וראינו אלפי חיות. היינו מרותקים במפלים עם שמות ארופיים כמו ברלין וליסבון ורכבנו על טרקטורונים בצוקי ומפלי המקמק. הבלייד ריבר קניון הימם אתנו.
יואב זכה בתואר מתפלל השבוע של בית הספר ויותנן בתעודות הצטיינות. הדס שיפרה את האנגלית וקיבלה מבטא דרום אפריקאי חזק וכולנו רואים סרטים עם תרגום אנגלית כי כבר קוראים את התרגום לאנגלית בסרט יותר מהר ממה שמבינים מה השחקנים אומרים.
פרצנו לנו הביתה וגנבו הכל- בצטרפנו לסטטיסטיקה הדרא"פ ובעצם הפכנו שותפי גורל כמעט לכולם.
שיניתי אסטרטגיה לשיווק העלייה בדרא"פ וראיתי ברכה בעמלי- יש עולים והרבה. קיימנו חידון תנ"ך אחד והשנה עוד אחד ואפילו פרצנו דרך לשיתף פעולה עם השותפות (2000). קיימנו טקס יום רבין מרשים והרצנו פרויקט לתמיכה במשפחות חיילי צה"ל החטופים במהלכו נכנסנו וביקרנו בכל בתי הכנסת, בתי הספר ותנועות הנוער ואף הבאנו את גדי גולדוואסר, אחיו של אהוד גולדוואסר להפגש עם הקהילה ולגייס תמיכה.
לחץ העולים בנובמבר הביא תחת כנפיו את מוריס מהגלובל שעזר בראיונות בלי סוף ובסגירת פערים. איש מקצוע אמיתי ותענוג לעבודה עימו.
ההשקעה בעולים ובמשפחותיהם בערבי פגישות גם הוא הניב פירות בדמות עוד מצטרפים עוד מתעניינים: הרצאה בפניהם שגריר ישראל לשעבר- גרשון גאן ועוד נואמים חביבים.
הקיץ הגיע ועימו מחנות הקיץ. אז קצת לפני הסיור במחנות ולסיור עצמו הצטרפה יו"ר ועד הנאמנים של הסוכנות הגב' קרול סולומון יחד עם מזכיר הסוכנות היהודית ג'וש שווארץ. רצנו ממחנה למחנה, ראינו פעילות ציונית, ישראלית. נפגשנו עם שליחים וקדמנו תוכניות (כן, מסע). ביקור מרתק ועמוס של גברת מרשימה.
הילדים (שלנו כמובן) חזרו מהמחנה אחרי 3 שבועות ללא הורים. מלאי חוויות כרימון. מאושרים עד הגג! הגר הגיע ויצאנו לטיול גדול בן 8 ימים. חצינו את הfreestate, בואכה פורט אליזבט. ישנו במפרץ מרהיב. חצינו את הסטורמסריבר באומגות חבלים, טיילנו ביערות גשם וירדנו לשמורת הציציקמה לתצפית על דולפינים. רכבנו על פילים ועלינו לראשי הצוק בקנייזנה. הפלגנו לספארי ים בפלטנבורג ביי ושחינו בלאגונות המרהיבות. שטנו בקאנו במעלה הנהר בציציקאמה ועד למפלים ובריכות מהאגדות. נסענו לאורך חופים עתירי יערות וצוקים. נסענו לכף התקווה הטובה ונהנינו מהשלט המצביע על ירושלים. המשכנו לקייפטאון וטפסנו להר השולחן. בילינו לחופיה של קייפטאון ונסענו לראות פינגוויים גמדיים ויפים שוחים להנאתם ומתפרקדים בשמש. למדנו לגלוש. קפאנו מהמים בים בקייפטאון ונשרפנו עד קילוף מהשמש.
טסנו חזרה הביתה. 8 ימים.
ארגנו אירועי טו בשבט בבתי הספר ואף בבית הספר בפורט אליזבט ל-40 ילדים יהודיים ולעוד 300 לא יהודיים באותו בית ספר. ורד שרה בקינג דויד שירי טו בשבט ובית ספר שלם במגרש פוטבול הצטרף ל- "טו בשבט הגיע חג לאילנות"...
הוזמנו לערב עם וינסטון צ'רצ'יל הנכד שהתגלה כציוני אמיתי ואנחנו נחשפנו להוד, הדר, פאר ויוקרה אליה לא נחשפנו עד כה.
נעמה למדה באוניברסיטה ובעקבות זאת ארחנו איראנית, ספרדיה, ברזילאית- חברות מכל העולם...
קיימנו סמינר שליחים בנושא חינוך ומסע בקייפטאון ולמדנו את מערכות החינוך השונות וכיצד להתמודד איתן.
הרמנו שבוע מסע וקיימנו "מסע אקספו". הבאנו נציגי תוכניות מהארץ ונפגשנו עם תלמידי התיכונים שרק חזרו מהישראל אנקוונטר.
אה כן, קיימנו גם את הישראל אנקוונטר- שבוע וחצי של סיור בישראל וחשיפה לתוכניות מסע השונות.
יואב גדל ונהיה בן 10 ואנחנו יצאנו עם משפחת קרמר לוויט ריבר לקיים ערב פסח עם ועבור קהילה יהודית נכחדת.
הזמנו את הצופים מכפר ורדים להשתתף בטקסי יום הזיכרון ויום העצמאות ואף קיימנו איתם פעילויות בבתי הספר השונים. אריה בפארק האריות ניסה לאכול את הגלגל של הרכב בו הם היו והפאניקה בעיצומה.
הבאתי מומחי תוכן בתחומים שמענינים עולים: דיור, תעסוקה, חינוך וקיימנו שבעו עלייה עם ערב עלייה בסופו. היה מרתק ומפתיע בהצלחתו. המון משתתפים.
יצאנו כמשלחת לכל דרא"פ, לעיירות ספר, כפרים וישובים מרוחקים ונפגשנו עם קהילות קטנות הבאנו להם עדכון על ישראל, שרנו שירים ופמפמנו עלייה ומסע. 5000 ק"מ, המון שעות ביחד וחוויה מרתקת ומחממת לב.
התחלתי לקיים חוגי בית והביקוש היה מכובד. האווירה אינטימית וחמה והכי חשוב: מקשיבים.
קיימנו בשתוף "אמונה" ודפי קרמר המדהימה סמינר נגד אנטישמיות שימשך כל השנה. פתחנו עם ניל לזרוס שהיה מרתק ומשך קהל רב.
ריכזתי את כל מדריכי החינוך הבילתי פורמלי מכל רחבי דרא"פ וקיימנו סמינר הכשרה למדריכים. את הפירות קטפתי בשיווק הישראל אנקוונטר של שנת 2007... ממש עכשיו. הם היו השליחים שלי והמשווקים מספר אחת של התוכנית. הבינו את חשיבות היציאה לתוכנית לפני היציאה למסע.
התכנסננו, כל מנהלי בתי הספר על מנת להתניע תהליך להכשרת כל מורי בתי הספר היהודיים בדרא"פ ואפילו נראה כי יש סיכוי לשת"פ.
לארה סיימה תפקידה במרכז ישראל, נעמה התנדבה לעבוד במקומה. עדי עזבה ודבי החליפה אותה. חילופי כ"א אך כעת יש התייצבות מסוימת.
משתתף ב"שנת" של הבונים חלה בארץ וכולנו התגייסנו לעזור. משה וטליה בקייפטאון בהכנת התיק ואני כבלדר בהבאתו לארץ. הבחור עשה עלייה בבית החולים ומטופל בארץ. לווה על ידי אריאנה וכל הכבוד לסוכנות היהודית!
הרמנו ביחד עם הפדרציה תערוכה על העלייה מאתיופיה. שחורים. ישראל. עלייה וקליטה. כל המרכיבים לתערוכה מוצלחת שכזו גם הייתה עם מבקרים מכל בתי הספר היהודיים והלא יהודיים ביוהנסבורג והזמנה של התערוכה על ידי קהילות, ערים וארצות נוספות.
התזמורת הגיעה. תזמורת כפר ורדים. הזמנתי אותם. תזמורת רבת משתתפים ונגנים. הופיעו בכל בתי הספר, שגרירות, בתי כנסת ומרכזים קהילתיים. ההצלחה כמו גם ההופעות והמוסיקה היו מסחררים. קיבלנו סיקור נאה בג'ויש ריפורט ובעיתונים אחרים. הכי חשוב- הפגשנו את הדור הבא בדרא"פ עם הדור הבא מישראל. מפגש חם ואנושי.
נפרדנו משי, דפי ורד ולמעשה נשארנו בלי שליחים לאחר שכבר חצי שנה אנחנו בלי ריצ'רד ולולה. קצת אחר כך הגיעו הסמינרים הציוניים ומלאנו את המשלחת בחיים חדשים. פעילות עניפה וריצה מבית ספר לבית ספר. פעילות על ישראל וציונות עם הרבה יהדות.
השתתפנו ב- 2 מפגני עוצמה. האחד של 75 שנה למזרחי בדרא"פ והשני הכנס השנתי של ועד הנציגים. 2 מפגנים. 2 ארגונים. באותו מקום שבוע אחרי שבוע. הבדל עצום!...
זהו, שנה חלפה ומי היה מאמין שכל כך הרבה קרה. חיים שלמים בשנה אחת.
בבלוג הבא אעביר את התוכניות להמשך והן רבות! שתהיה לנו שנה רבת פעילות ומוצלחת לפחות כמו זו שחלפה.
Ofer Dahan
World Zionist Organization
Jewish Agency for Israel
Director of Israel Centre
E mail: ofer@beyachad.co.za offerd@jafi.org
Personals:

Andersson Jesica אמר/ה...

חברים של יום טוב, שמי אנטוניו לורה מלונד-שוודיה, אני רופאה במקצועי, בת 45. אנא קרא את עדות חיי האמיתית כיצד החזרתי אהבה ואמון בחיי הנישואין, יש לי כוונות טובות שמידע זה יעזור למישהו שקורא זאת כרגע לרפא לב שבור ולהשיב ליחסי אהבה אבודים תוך יומיים. הסטוי שלי אולי דומה, הייתי נשוי לאנטוניו ארבע שנים, בחודש שעבר הוא נפרד ממני, עשיתי הכל כדי להחזיר אותו לאהוב אותי, אבל כל מה שעשיתי היה לשווא, רציתי שהוא כל כך יחזור כי היה לנו שני ילדים קטנים יחד ואני כל כך אוהבת אותו שאני לא יכולה לחיות בלעדיו, שאלתי אותו עם הכל, הבטחתי אבל הוא סירב. הסברתי את הבעיה שלי לעמיתי בעבודה, היא החברה הטובה שלי והיא ייעצה לי ליצור קשר עם מגהץ איות אהבה שיכול לעזור לי לאיית אהבה, אבל אני מהסוג שלעולם לא חשב שחלק מאיות אהבה קיים או יכול לעבוד, לא הייתה לי ברירה אלא לנסות, שלחתי בדוא"ל את כתובת הדוא"ל ליצירת קשר עם ערוץ האיות שהיא נתנה לי וכמה מוניטות אחרי שקיבלתי תגובה. ד"ר אדודווה אמר לי שהוא יכול לעזור לי להחזיר את בעלי, זה היה אין בעיה שהכל יהיה בסדר לפני שלושה ימי עבודה, עקבתי בקפידה אחר כל ההוראות שלו על מה לעשות בביתי במהלך תפילת איות אהבה באמצע הלילה. Oduduwa השיקה חלק מאיות כתיב של Love באוויר ובאופן מפתיע, היום השני היה בסביבות השעה 06:00. בן זוגי לאהוב של בעלי התקשר אליי בטלפון הנייד שלי, הייתי כל כך מופתע כי בעלי סירב להתקשר אליי ולא שלח לי טקסט בשלושת השבועות האחרונים, פתאום הוא התקשר להתנצל בפני והוא אמר שהוא יחזור הביתה לבקר אותי והילדים שלי בקרוב. מאז אותו היום הראשון שהוא התקשר אליי, הוא התקשר אלי והתקשר אלי כל יום, היום הוא התקשר לענתי לשיחת הטלפון והוא אמר שוב שהוא כל כך מצטער על כל מה שקרה שהוא רצה שאסלח ואחזור אליו כבן זוג אהבה, שהוא כל כך אוהב אותי. אני כל כך שמח ועד היום התחלנו לחיות יחד באושר כמשפחה אחת. תודתי העמוקה עוברת לד"ר אודודואה על כוחותיו המחוננים להחזיר את הנישואין השבורים ולהחזיר בן זוג לאהבה לשעבר תוך יומיים אהבה לאיות תפילה שעובדת. אני ממליץ עליו בכנות לכל מי שמחפש שיקום אהבה דחוף (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)