יום שבת, 15 בספטמבר 2007

גלים גלים

עבר הרבה ולא הרבה כתבתי אז החלטתי קצת לפרוק על ה"מסך". מצד אחד פעילות אינטנסיבית בעבודה ומצד שני התפתחויות וגלים שונים שעוברים עלינו כאן בדרום אפריקה.
פרצו לביתנו, כן למרות כל אמצעי הזהירות: החומה, הגדר החשמלית, מערכת האזעקה, הסורגים ומה לא- פרצו וגנבו את כל המחשבים, הפלזמה, המצלמות בקיצור כל המכשירים האלקטרונים. כואב. בעיקר בגלל החדירה לפרטיות וגם בגלל הכסף האבוד. נעמה הייתה בטראומה במשך מספר ימים וכבר רצתה לחזור הביתה לארץ. הילדים קצת חששו בימים הראשונים אך לשמחתי כולם עברו והתגברו על הענין די מהר.
כולנו מחכים ומצפים לביקור ההורים שלי ואילן, אחי אצלנו בדרום אפריקה. עכשיו גם הסתבר שאיתמר הבן של ענת, אחות של נעמה מצטרף אליהם. הילדים מתרגשים וסופרים את הימים. אני ממש מצפה לביקור- כבר זמן מאז שלא ראיתי את ההורים, חצי שנה בעצם. נפרדנו לקראת סיום מלחמת לבנון כשאנו מתארחים בבתים שונים, נמלטים מהקטיושות שרודפות את כולנו. עכשיו הסתבר שסבתא שלי, מזל התאשפזה בבית חולים וההורים דואגים לה ולעצם הביקור. הם ממש מתגעגעים לילדים. נחכה להתפתחויות, נתפלל לשלומה של סבתא ונקווה שההורים יגיעו עם אילן ואיתמר.
הדס מצליחה מאוד בלימודים, נאבקת מאבק יומיומי בשפה ובקשיים ומצליחה. לא כל כך מבחינה חברתית. שמענו על בית ספר הדומה מאוד לתפן, כאן ביוהנסבורג- בית ספר אנטרופוסופי. הדס רוצה לעבור לבית הספר הזה. נגשה לראיון ובחינה ונאמר לנו כי ישמחו לקבלה אך קשיי השפה עלולים לגרום לכך שלא תתקבל. מחכים לתשובה והיא בעיקר. היא מאוד לא נהנית מבית הספר בו היא עכשיו בגלל הבעיה החברתית של בית הספר. לפני חצי שעה יצאה לבלות עם עדי, העובדת שלנו במרכז ישראל וחברה נוספת מבית הספר.
נעמה ואני ביום ראשון שקט ורגוע והבנים על "גחלים", מתים לצאת לאיזה בילוי. התרגלו שכל ראשון אנו יוצאים לטיול או אטרקציה. ולנו (נעמה ולי) האמת ממש לא בא לצאת.
בעבודה המון פעילות ואירועים: מחר אנו בגאלה והרצאה מאוד יוקרתית מפיו של וינסטון צ'רצ'ציל הבן. לארה- האחראית על הפרויקטים לחינוך טסה לישראל לשבוע, עוד שבועיים סמינר שליחים בנושא חינוך ו"מסע", מייד אחר כך שבוע תוכניות ארוכות אותו אנו מקיימים בבתי הספר ותנועות הנוער שיסוכם בערב חשיפה גדול במרכז "ביחד". מייד אח"כ ביקור נציגי צופי שבט "עופר" מכפר ורדים, טקסי יום הזיכרון ויום השואה. הקמת עמדת מרכז ישראל בחגיגות יום העצמאות, אירוח נציגי המחלקה לעלייה בדוכן יום העצמאות וקיום שבוע עלייה מייד אחרי יום העצמאות (יגיעו כ- 6 נציגים שונים) כולל ערב עלייה, ראיונות וייעוץ של המבקרים לעולים השונים.
מייד אחר כך יציאה לנסיעה של הקרוואן הציוני- משלחת דרא"פ בקהילות הספר של דרא"פ. בקיצור אינסוף...אצלם ואשתף את הנכנסים לבלוג...
Ofer Dahan
World Zionist Organization
Jewish Agency for Israel
Director of Israel Centre
E mail: ofer@beyachad.co.za offerd@jafi.org
Personals:
http://picasaweb.google.com/oferdahan
http://oferdahan.spaces.live.com/

אין תגובות: