יום שבת, 15 בספטמבר 2007

סמינר למדריכי החינוך הבילתי פורמלי

2 ארגונים מאוד דומים DIJE ו- GIPSY. השמות של שניהם הוא ראשי תיבות לחינוך הבילתי פורמלי במערכות החינוך היהודי הראשיות והגדולות בדרום אפריקה.
ה-DIJR הינו גוף החינוך הבילתי ורמלי של רשת קינג דויד וה- GIPSY הוא גוף החינוך של רשת הרצליה.
שני הגופים מאוישים על ידי אנשי בני עקיבא ופעילותם ממוקדת ביהדות ופחות בישראל או ציונות.
המדריכים מהווים זה זמן רב יעד המממש את עצמו הן כמשתתפי "מסע" והן עולים. יתרה מכך למדריכים נגישות ישירה לבני הנוער בבתי הספר- תלמידי כיתות יא' ויב'.
הרעיון שהעליתי היה לקיים סמינר הכשרה למדריכים משני הגופים. הסמינר יעסוק באופן ישיר במתודות והדרכה, בישראל וציונות ובאופן עקיף בשיווק של מסע, השתפות מסע וכמובן עלייה.
תיאום עם ראשי מערכות החינוך: ג'ף כהן מהרליה וקרייג קייסב מקינג דויד הביא את השניים לברך על הרעיון ומשם יצאתי לדרך תוך תיאום עם ראשי הגופים: סול קפלן והילל הורוביץ.
המועד שנקבע התחשב ביום סמינר הנטישמיות וברצון שלי לשתף אותם בתכנים ובהרצאות וכך שיבצנו את היום הראשון. חצי יום נוסף הוקדש למסע: שיווק מסע ותוכניות מסע וכן לעלייה. שאר הזמן (יום וחצי נוספים) הוקדשו להעשרה בתחום הפעילות בחינוך הבילתי פורמלי והחלפת ידע במפגשים בין המדריכים מהארגונים השונים.
הסמינר יצא לדרך והתגובות היו מעולות. כ- 20 חברה, רציניים, משקיעים שבאו ללמוד וגם לכיף. המסרים הועברו ובהצלחה תוך ציון מצידם שלמרות שחלקם השתתפו במסע, הם לא הכיו את הרעיון ואסטרטגיה שמאחוריה וכי ייקל עליהם לשווק מסע בבתי הספר לתלמידי התיכון. יצויין כי אחוז ניכר מבוגרי גופי החינוך הבילתי פורמלי "מגשימים" בסופו של דבר ועולים לארץ, גם כאן התגובות היו נלהבות ועכשיו נותר ר לחכות שיגיעו לפתוח תיק... בסה"כ הרעיון יצא אל הפועל בהצלחה לא מועטה ונראה לי כי הצלחתי לגייס עוד 20 ח'ברה המעורבים בחינוך ועם הילדים בבתי הספר לכל נושא מסע ועלייה.
Ofer Dahan
World Zionist Organization
Jewish Agency for Israel
Director of Israel Centre
E mail: ofer@beyachad.co.za offerd@jafi.org
Personals:
http://picasaweb.google.com/oferdahan
http://oferdahan.spaces.live.com/

אין תגובות: