יום שבת, 15 בספטמבר 2007

הכנו, הכנות ועוד הכנות

אז עכשיו מתכוננים להמון: מחנות, ביקור אח"מית, הגעתה של הגר וטיול הקיץ (חורף?) המשפחתי...
ובלב כל זה מתחלפת הרכזת האדמיניסטרטיבית של המרכז.
מחנות הקיץ של תנועות הנוער הציוניות הדרום אפריקאיות הן האירוע החינוכי, הציוני הגדול ביותר שקורה כאן במשך כל השנה. האירוע שמושך הכי הרבה ביקורים מכל העולם. 3000 ילדים יהודיים מכל רחבי דרום אפריקה המגיעים לאתרי מחנות במקומות היפים בעולם ל- 3 שבועות של פעילות ציונית, ים, יערות והמון כיף. מדריכים בוגרים מהתנועה, מדריכים מהסוכנות היהודית, מדריכים צעירים, מדריכים וחניכים אורחים משותפות 2000 ומה לא! הילדים ברובם מגיעים מיוהנסבורג ברכבות מיוחדות במשך 30 שעות עד איזור המחנות שממוקמות ברובן באיזור הדרומי של דרום אפריקה, מרחק 4-6 שעות מקייפטאון. כן, גם הילדים שלי יהיו במחנות וההתרגשות גדולה.
גם אנחנו במרכז ישראל מתכוננים למחנות, מדריכים מהארץ, בנייה של פעילות על ישראל וציונות וכמובן הכנות אישיות שלי לפגישה עם המדריכים בנושא עלייה ותוכניות ארוכות בישראל ("מסע") ועם חניכי כיתות ח' בנושא נעל"ה- התוכנית האקדמית לבוגרי כיתות ח' לישראל.
חוץ מהשליחים של מרכז ישראל, "דחפתי" מדריכים מהסוכנות שיגיעו רק למחנה, בבחינת תגבור נוסף.
בנוסף וחוץ מהפעילות שלהם ושלי, הבטחתי לכל תנועה כי אתמוך תקציבית ביום שיא בנושא ישראל שיקיימו במחנה (ישלחו את התוכנית מראש).
במחנות אבקר פעמיים: פעם אחת עם האחמ"ית (בהמשך) ופעם להעביר את הפעילות וכן כמבקר המחנות מטעם פדרציה הציונית הדרום אפריקאית. די סיפור בהתחשב במרחקים העצומים של המחנות האחד מהשני והעובדה שהמחנה של בית"ר נמצא בכלל בדרבן, בצד השני של דרום אפריקה... יהיו לי המון טיסות ונסיעות בחודש צפוף מאוד.
אז את הנושאים לביקורת גיבשתי תוך היעזרות בחוזר מנכ"ל משרד החינוך לקייטנות ומחנות מאחר וכאן אין תו תקן לפעילות והייתי צריך איזשהו תו תקן מסודר לביקורת ובקרה.
את ההרצאות השונות למחנות אני בשלבי סיום וסרטונים אני עדיין מחפש. יהיה. ובכל מקרה תהיה חוויה מדהימה ואני מתכוון ליהנות מכל רגע.
נעמה במקביל לכל זה טסה לישראל והמשפחה בעצם מתפזרת לכל קצווי תבל.

הכנות נוספות: ביקור האח"מית, קרול סולומון. קרול סולומון היא יו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית שהחליטה לבקר בדרום אפריקה להכיר את הפעילות הציונית בדרום אפריקה ועליי כמנהל מרכז ישראל הוטל להכין את הביקור. בניתי את הביקור כתמהיל של מפגש עם מובילי הקהילה מכל ההיבטים לצד מפגש עם הגופים הארגוניים המוביל בקהילה ולצד היכרות עם הפעילות הציונית במחנות.
עם הגעתה של קרול סולומון עם מזכ"ל הסוכנות ג'וש שוורץ, ניקח אותם לסיור מודרך בסוואטו. הערב יהיה ערב מיוחד, ערב גאלה: ערב אליו יוזמנו כל מובילי הקהילה. הערב יתקיים באולם מפואר עם תפאורה שנותנת אוירה של אפריקה כולל להקת מתופפים ורקדנים אפריקאים, קייטרינג איכותי (וכשר) ומקווה שתווצר אווירה.
למחרת סבב פגישות ארוך, גופים קהילתיים, מנהיגים, עיתונאים ועוד. מייד למחרת נסיעה לקייפטאון: ביקור במנות, שבת עם תורם בכיר בקהילה ועוד המון.
מקווה שיצליח ואדווח לכם עם הסיום...

עוד הכנות והפעם למשפחה: נעמה לטיסה לארץ, היציאה של הילדים למחנות, ההגעה של הגר לדרום אפריקה וכבר בדיקות ראשוניות לקראת ההגעה של הורים שלי לביקור באפריל. מעל הכול ההכנות לטיול המשפחתי ב garden rout ב- wine rout ובקייפ טאון. הרעיון הוא לקחת רכב שכור גדול ולצאת מיוהנסבורג לנסיעה ענקית עד לדרום המדינה הענקית הזאת. נסיעה לאורך כל החוף של דרום אפריקה , כ- 1000 ק"מ עד לחוף ועוד 1000 ק"מ לאורכו במקומות אקזוטיים. כל יום מקום אחר, איזור אחר, חוויות אחרות. פורט אליזבט, נייזנה, שייט לראות לווייתנים, פינגווינים, צוקים אדירים מעל אוקיינוס כחול מרהיב, שמורות טבע ולינה בחוות. יקבים ויינות משובחים וכמובן קייפ טאון המרהיבה על האוצרות שלה. אז נכון ש- 10 ימים זה לא הרבה אבל נעשה ונראה...
חוויות? אחר כך ובבלוג זה..

ברקע לכל זה אני עסוק בחילופי הרכזת האדמיניסטרטיבית שלי. סיפור לא פשוט מאחר ויש לה המון ידע ארגוני. מקווה לסיים את החילופין לפני כל ה"בלאגן" של דצמבר וינואר...
Ofer Dahan
World Zionist Organization
Jewish Agency for Israel
Director of Israel Centre
E mail: ofer@beyachad.co.za offerd@jafi.org
Personals:
http://picasaweb.google.com/oferdahan
http://oferdahan.spaces.live.com/

אין תגובות: