יום שבת, 15 בספטמבר 2007

איראנית, ספרדיה , ברזילאית וישראלית נפגשות

כמו בבדיחות המפורסמות: איראני/ת, ספרדי/ה, ברזילאית וישראלי/ת נפגשים. מה יוצא? מה שיצא זה ערב ממש מיוחד. נעמה לומדת אנגלית באוניברסיטת ויטס (וויט ווטרסאנד או בקיצור- ויטס) במחלקה ללימודי חוץ. הכיתה היא כיתה של אנשים שונים מרחבי העולם שהחליטו ללמוד אנגלית צחה. מאחר ובאנגליה מאוד יקר, בחרו בדרום אפריקה. כיתה המורכבת מכומר ויאטנמי, אשת שיווק ספרדיה, עורכת דין ברזילאית, מורה ישראלית (כן, נעמה שלי), כדורסלנית איראנית, סתם עוד איראנית יפה ו... תורכי קטן. מה יוצא? הרבה צחוקים וחברות יפה. הויאטמי שהגיע בתור כומר עם הצהרה שמקדיש את חייו לרווקות והתחברות לאלוהים, מחפש אישה וכבר הציע נישואין לאיראנית היפה (יסמין), להיידי המורה ובעצם לכל מה שזז, הכול בהומור רב. התורכי הוא ילד הטיפוחים של נשות הקורס וכבר מצא אמריקאית בדרום אפריקה ומזניח את הלימודים. 2 האיראניות הגיעו בעקבות 2 איראנים שרצו להתחתן עם בנות מולדתם, נסעו לאיראן והביאו אותן עמם. הספרדיה- אלחנדרה, אשת שיווק בספרד עזבה את הקריירה שלה ועברה עם בן זוגה בעקבות חוזה שחתם לשנה. הברזילאית באה בעקבות בעלה המשמש קבלן בארצות אפריקה השונות וגרה ביוהנסבורג. והישראלית, נו, את זה ניחשתם- זאת נעמה, המורה שעזבה הכול כדי להיות איתי.
נעמה מספרת שבהתחלה, בשיעורי ההיכרות כשכל אחד סיפר על עצמו, נבהלו האיראניות מנעמה, גם ישראלית וגם שירתה בצבא, שנתיים!!!. אח"כ ירדו מסכות החשד והן חברות קרובות. האיראניות רחוקות מלהיות דומות לתדמית של איראניות המוכרת לנו, הן פתוחות, מודרניות, מתלבשות במיטב האופנה ודי מלגלגות כל הזמן על מה שקורה באיראן.
אז החלטנו לעבור שלב ולהזמין את כל החבורה לארוחת ערב אצלנו. נכון שזה לא בדיוק שליחות לעלייה אך גם לשיפור התדמית של ישראל לא יזיק (התדמית שלנו באדמה). חוצמזה, לא רק תדמית, גם הסקרנות של ההיכרות עם אנשים כה שונים ומעניינים- שווה. ובאמת היה ערב מרתק, האיראניות באו עם בני זוגן (כן כבר היו 4 איראנים אצלנו בבית- ממש חיזבאללה), הספרדיה עם בן זוגה, הברזילאית לבד ואנחנו. ערב ממש קסום- כל אחד עם המבטא האופייני לו שזה נשמע כמו תיבת נוח. בעצם אני הסתכלתי על זה כמו מפגש של עובדים זרים בדרא"פ- כולם עובדים על חוזה כזה או אחר. נשאלתי על יד האירנאים מה אני עושה וניסיתי להסביר להם שהתפקיד שלי זה להביא כמה שיותר יהודים לישראל... הם קיבלו את זה בנימוס. לא יודע כמה בהבנה...בכל מקרה מהמפגש של ישראלי/ת, איראני/ת,ספרדי/ה וברזילאית יצא אחלה ערב.
Ofer Dahan
World Zionist Organization
Jewish Agency for Israel
Director of Israel Centre
E mail: ofer@beyachad.co.za offerd@jafi.org
Personals:
http://picasaweb.google.com/oferdahan
http://oferdahan.spaces.live.com/

אין תגובות: